חיפשת:

הרוזן פולקה ברנדוט

מי רצח את שליח האו"ם למזרח התיכון | תרבות.il
https://tarbutil.cet.ac.il/article/מי-רצח-את-שליח-האום-למזרח...
הרוזן פולקה ברנדוט, בן משפחת המלוכה השבדית, מונה במאי 1948 כנציג האו"ם למזרח התיכון. הוא נשלח להשכין שלום בארץ ישראל, שזה עתה עזב אותה הצבא הבריטי, הוכרזה מדינה יהודית והיא החלה שוקעת לתוך מרחץ דמים נורא. במהלך קרבות מלחמת העצמאות, דילג ברנדוט בין הצדדים וביקש להביא להפוגה ...
מי התנקש ברוזן ברנדוט? - Israel Police
https://www.police.gov.il/history/fullArticleText.aspx?aid=592
Sep 17, 2012 · הרוזן פולקה ברנדוט, אחיינו של מלך שוודיה, נולד ב-1895. ברנדוט רכש השכלה במכללה צבאית ובהמשך נתמנה ליושב ראש הצלב האדום השוודי, תפקיד בו כיהן במהלך מלחמת העולם השנייה.
ההתנקשות הפוליטית הראשונה בישראל - מתווך האו"ם, הרוזן ברנדוט
https://israeldefense.co.il/content/ההתנקשות-הפוליטית-הראשונה...
Mar 12, 2015 · פולקה ברנדוט, הרוזן מוויסבורג, נולד בשטוקהולם ב- 1895. בשנת 1943 מונה לסגן יושב ראש הצלב האדום השוודי, וניהל מו"מ עם השלטונות הנאצים בנוגע לכניעת גרמניה לבעלות הברית. פעילותו זו שנויה במחלוקת. יש הטוענים כי ברדנוט סייע בהצלת ...
מי התנקש ברוזן ברנדוט? - Israel Police
www.police.gov.il › history › fullArticleText
Sep 17, 2012 · הרוזן פולקה ברנדוט, אחיינו של מלך שוודיה, נולד ב-1895. ברנדוט רכש השכלה במכללה צבאית ובהמשך נתמנה ליושב ראש הצלב האדום השוודי, תפקיד בו כיהן במהלך מלחמת העולם השנייה.
נסיך ירושלים: 65 שנים לרצח הרוזן פולקה ברנדוט
https://mida.org.il/2013/09/17/נסיך-ירושלים-65-שנים-לרצח-הרוזן...
ההתנקשות הפוליטית הראשונה בישראל - מתווך האו"ם, הרוזן ברנדוט
https://www.israeldefense.co.il › ההתנ...
פולקה ברנדוט, הרוזן מוויסבורג, נולד בשטוקהולם ב- 1895. בשנת 1943 מונה לסגן יושב ראש הצלב האדום השוודי, וניהל מו"מ עם השלטונות הנאצים בנוגע ...
רצח ברנדוט: תחנות ירושלמיות אחרונות בחיי הרוזן
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-3280025,00
Sep 17, 2006 · התפקיד נופל על כתפיו של הרוזן פולקה ברנדוט, שמגיע לארץ ב-30 במאי ‭,1948‬ יום אחד אחרי נפילת הרובע היהודי בירושלים. ברנדוט היה נצר לשושלת המלוכה השבדית. אביו, אוסקר, התחתן עם משרתת ולכן היה מנוע מלרשת את הכתר.
ברנדוט פולקה (1948-1895) - CET
https://www.lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=10722
ברנדוט פולקה (1948-1895) מחברים: חיה רגב; ד"ר אביגיל אורן
344: ההתנקשות בחיי הרוזן פולקה ברנדוט [עושים היסטוריה] - iHeart
https://www.iheart.com › episode
... מדינת ישראל הצעירה: שלושה צעירים, חברי ארגון הלח"י, חיסלו ביריות את הרוזן השוודי פולקה ברנדוט, המתווך מטעם האו"ם בין ישראל ומדינות ערב.
רצח ברנדוט: תחנות ירושלמיות אחרונות בחיי הרוזן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3280025,00.html
Sep 17, 2006 · 17 בספטמבר ‭,1948‬ ערב שבת, 5 אחר הצהריים. הרוזן פולקה ברנדוט, שליח האו”ם למזרח התיכון, נורה למוות על ידי ארבעה מתנקשים.היורים הם חברי ארגון לח”י: יהושע כהן, חברתו (לימים אשתו) נחמה, ושני אנשים נוספים.
נסיך ירושלים: 65 שנים לרצח הרוזן פולקה ברנדוט
mida.org.il › 2013/09/17 › נסיך-ירושלים-65
בן גוריון ידע, ושתק
גילויים חדשים בפרשת ברנדוט: הקשר הנאצי והסייען היהודי מאגנס
https://mida.org.il/2014/10/07/גילויים-חדשים-בפרשת-ברנדוט...
Oct 07, 2014 · הרוזן פולקה ברנדוט לא פעל לבד: פרופסור יהודה לייב מאגנס, ממייסדי האוניברסיטה העברית בירושלים היה מיועציו הקרובים, וניסה לשכנע את האמריקנים להחרים את ישראל
מי הרג את הרוזן פולקה ברנדוט?
www.osimhistoria.com › police › ep06
הסיפור המדהים מאחורי ההתנקשות הפוליטית הראשונה במדינת ישראל: רצח הרוזן פולקה ברנדוט, שליח האו"ם בספטמבר 1948 בירושלים. איך חקרו במשטרת ישראל הצעירה אירוע בסדר גודל בינלאומי? מדוע נסגר התיק למרות שלא נמצאו אשמים, כשלימים הסתבר כי בכירים בהנהגת המדינה ידעו מי עמד מאחורי ההתנקשות.
הרוזן ברנדוט | Family Wiki | Fandom
danielventura.fandom.com › he › wiki
הרוזן ברנדוט עריכה בחודש מאי 1948 הגיע לארץ שליח מיוחד מטעם האו"ם. על השליח, הרוזן פולקה ברנדוט, הוטלה המשימה לתווך בין הצדדים ולנסות להגיע להסכמה. הצעתו של ברנדוט הייתה שונה לחלוטין מהצעת החלוקה שהתקבלה באו"ם. הצעתו כללה בין השאר החלטה על ירושלים ערבית (ולא בינ"ל), ומדינה משותפת עם עבר הירדן (ולא מדינה יהודית).
נסיך ירושלים: 65 שנים לרצח הרוזן פולקה ברנדוט - מידה
https://mida.org.il › כל הכתבות
יהושע כהן יישר את כלי הנשק והוריק את מלוא הכדורים במחסנית לעבר הגבר הגרום והמפוחד שישב במושב המרכזי, הרוזן פולקה פון ברנדוט.
בגיל 97, מת אחרון המתנקשים בברנדוט - אחרי מות - הארץ
https://www.haaretz.co.il › obit
בלי לאבד זמן, הם הסתערו לעבד השיירה בת שלוש המכוניות, בה נסע המתווך מטעם האו"ם, הרוזן השבדי פולקה ברנדוט. שניים מחברי החולייה - אברהם שטיינברג, ...
פולקה ברנדוט – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פולקה_ברנדוט
פולְקֶה בֶּרְנָדוֹט (בשוודית: Folke Bernadotte;‏ 2 בינואר 1895 – 17 בספטמבר 1948) היה דיפלומט בן משפחת המלוכה השוודית. היה קשור למשא ומתן על הוצאת אסירי מחנות מגרמניה לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. בין האסירים נכללו גם יהודים, אף כי לא ברור אם הוא היה מעוניין בכך. תיווך מטעם האו"ם בין מדינת ישראל למדינות ערב במלחמת העצמאות, ונרצח בירושלים על ידי ארגון לח"י בשל הצעותיו הפרו-ערביות.
רצח ברנדוט: תחנות ירושלמיות אחרונות בחיי הרוזן - Ynet
https://www.ynet.co.il › articles
את דמותו של מתווך האו"ם השבדי פולקה ברנדוט אופפות עד היום לא מעט תעלומות. רק סופו ברור למדי: מארב קטלני של הלח"י בירושלים, היום לפני 58 שנה.
ההתנקשות הפוליטית הראשונה בישראל - מתווך האו"ם, הרוזן ברנדוט ...
israeldefense.co.il › content › ההתנקשות
Mar 12, 2015 · פולקה ברנדוט, הרוזן מוויסבורג, נולד בשטוקהולם ב- 1895. בשנת 1943 מונה לסגן יושב ראש הצלב האדום השוודי, וניהל מו"מ עם השלטונות הנאצים בנוגע לכניעת גרמניה לבעלות הברית. פעילותו זו שנויה במחלוקת. יש הטוענים כי ברדנוט סייע בהצלת חיים, בעוד שאחרים בטוחים שקיים יחסים אישיים קרובים עם היינריך הימלר, והיה אדיש לסבלם של הכלואים במחנות.
344: ההתנקשות בחיי הרוזן פולקה ברנדוט [עושים היסטוריה] - Spreaker
https://www.spreaker.com › pimedia
ב-1948 ארעה ההתנקשות הפוליטית הראשונה בתולדותיה של מדינת ישראל הצעירה: שלושה צעירים, חברי ארגון הלח"י, חיסלו ביריות את הרוזן השוודי פולקה ברנדוט, המתווך ...
מי רצח את שליח האו"ם למזרח התיכון | תרבות.il
https://tarbutil.cet.ac.il › מאמרים
לפני 69 שנה נרצח שליח האו"ם למזרח התיכון הרוזן פולקה ברנדוט. הרצח זיעזע את המדינה משום שהיחסים של המדינה החדשה עם האו"ם והמדינות המערביות עמד תחת איום.
מי הרג את הרוזן פולקה ברנדוט? - רשת עושים היסטוריה
https://www.osimhistoria.com › police
הסיפור המדהים מאחורי ההתנקשות הפוליטית הראשונה במדינת ישראל: רצח הרוזן פולקה ברנדוט, שליח האו"ם בספטמבר 1948 בירושלים. איך חקרו במשטרת ישראל הצעירה אירוע ...
הרוזן ברנדוט | Family Wiki | Fandom
https://danielventura.fandom.com/he/wiki/הרוזן_ברנדוט
בחודש מאי 1948 הגיע לארץ שליח מיוחד מטעם האו"ם. על השליח, הרוזן פולקה ברנדוט, הוטלה המשימה לתווך בין הצדדים ולנסות להגיע להסכמה. הצעתו של ברנדוט הייתה שונה לחלוטין מהצעת החלוקה שהתקבלה באו"ם.
פולקה ברנדוט - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › פולק...
שידורי הרדיו של הארגון איימו גם על ההנהגה הציונית הרשמית: "מי שימשיך לדון עם הרוזן מתחייב בנפשו". בכל תקופת ביקורו בירושלים באותו חודש, ליוותה אותו קבוצה קולנית ...
פולקה ברנדוט – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › פולקה_ברנדוט
ה רוזן פולקה ברנדוט נולד ב סטוקהולם בשנת 1895, ל נסיך אוסקר ברנדוט, שהיה צאצא של ז'אן-בטיסט ברנדוט, מרשל בצבא נפוליאון, שהוכתר למלך שוודיה בשם קרל הארבעה עשר בשנת 1818. פולקה ברנדוט היה אחיינו של המלך גוסטב החמישי . ברנדוט קיבל חינוך צבאי. הוא שימש נציג שוודיה ל תערוכה העולמית של שיקגו (1933).
רצח הרוזן פולקה ברנדוט - מידע נוסף
http://refua.gal-ed.co.il › Default
ב-17 בספטמבר 1948 נרצח בירושלים הרוזן ברנדוט, מתווך מטעם האו"ם. הרוזן פולקה ברנדוט היה אציל שוודי, בן אחיו של גוסטאב החמישי מלך שוודיה, יליד 1895.