חיפשת:

הקם להורגך השכם להורגו

נתניהו: "הקם להרגך השכם להורגו" - כיכר השבת
https://www.kikar.co.il/נתניהו-הקם-להרגך-השכם-להורגו-ה.html
Oct 31, 2011 · הבא להורגך. ראש-הממשלה המשיך: "תפיסת הבטחון חייבת לכלול גם יכולת תקיפה שהיא אבן יסוד של ההרתעה. שני עקרונות מנחים אותנו: הקם להרגך השכם להורגו ומי שפוגע בנו - דמו בראשו.
הבא להורגך השכם להורגו – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הבא_להורגך_השכם_להורגו
ביהדות, הבא להורגך השכם להורגו הוא כלל מוסרי שמשמעותו כי לאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו, כהגנה עצמית. בהקשרים הלכתיים, הכלל קרוי דין רודף, כאשר כלל זה מגדיר מיהו "רודף", ומרחיב את המושג למקרים בהם ההגנה היא על צד שלישי, וכן למקרה שהרודף אינו מאיים על חיי הקורבן אלא מנסה לעבור על איסור ערוה שהוקש לרציחה.
מקור האימרה הבא להורגך השכם להורגו - הידברות | שאל את הרב
https://www.hidabroot.org › question
שלום רב! רציתי לדעת איפה אני יכול למצוא את הפסוק בת"נך "הקם להורגך השכם להורגו"...
הקם להורגך, השכם להורגו - מסוכן | מעריב
https://www.maariv.co.il/journalists/Article-527582
Feb 23, 2016 · הקם להורגך, השכם להורגו הוא פסוק מסוכן. כי איפה פה הגבול? האם מותר לירות ללילדה בראש בזמן שהיא שוכבת על המדרכה והיא כבר לא מסוכנת או מסכנת?
הבא להרגך השכם להרגו" | הרב אליעזר בן פורת | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrash
לאחרונה התעורר בשיח הציבורי דיון, וכאילו הועמד לבירור עקרון מוסרי נעלה, אשר נזרקה בו תמיהה - האם הכלל "הבא להרגך השכם להרגו" אין בו משום זלזול וביטול ערך חיי ...
מקור האימרה הבא להורגך השכם להורגו - הידברות | שאל את הרב ...
https://www.hidabroot.org/question/28249
Feb 25, 2014 · כאן למדתך תורה אם בא להרגך השכם להרגו וזה להרגך בא שהרי יודע הוא שאין אדם מעמיד עצמו ורואה שנוטלין ממונו בפניו ושותק לפיכך על מנת כן בא שאם יעמוד בעל הממון כנגדו יהרגנו:
'הקם להורגך, השכם להורגו' | ערוץ 7
https://www.inn.co.il/news/308420
"צה"ל הוא צבא של העם היהודי שערכיו מבוססים על קדושת החיים, וכשחייל צריך לקבל החלטה שהיא במתח בין הערך 'לא תרצח' מעשרת הדיברות, לבין 'הקם להורגך, השכם להורגו', הוא פועל בדיוק בהתאם.
הקם להורגך השכם להורגו - הידברות | שאל את הרב - הידברות
www.hidabroot.org › question › 177327
Dec 02, 2015 · אם הקם להורגך השכם להורגו אז מדוע יעקב שידע שכל השנים עשו רוצה להורגו הולך דווקא בדרך של דורון ופיוס ורק באפשרות אחרונה הולך בדרך מלחמה.
הקם להורגך השכם להורגו, גם בשדרות
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3503808,00.html
Feb 07, 2008 · האמירה היהודית העקרונית (בניגוד למוסר האחר, המגיש את הלחי השניה לתוקף) קובעת: הבא להורגך השכם להורגו. נקודה.
הבא להורגך השכם להורגו - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › הבא_...
ביהדות, הבא להורגך השכם להורגו הוא כלל מוסרי שמשמעותו כי לאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו, כהגנה עצמית. בהקשרים הלכתיים, הכלל קרוי ...
הקם להורגך השכם להורגו - TheMarker Cafe
cafe.themarker.com › post › 754444
הקם להורגך השכם להורגו. מה משמעות המעשה? המשפט הקם להורגך השכם להורגו בא להמחיש את הצורך והנזקקות של מי שמרגיש רדוף והוא מותקף על ידי האויב שבא להורגו, בהגנה עצמית שמטרתה להרוג את האויב כדי לא להיהרג....
הקם להורגך השכם להורגו - השפה העברית
https://www.safa-ivrit.org › hey › הק...
מילון השפה העברית - פירוש הביטוי 'הקם להורגך השכם להורגו' ... ביטוי המביע את זכות ההגנה העצמית. במקור: "בא להרגך השכם להרגו" (ברכות נח א, סב ב; יומא פה ב).
הבא להורגך השכם להורגו – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › הבא_להורגך
הבא להורגך השכם להורגו. ב יהדות, הבא להורגך השכם להורגו הוא כלל מוסרי שמשמעותו כי לאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו, כ הגנה עצמית. בהקשרים הלכתיים, הכלל קרוי דין רודף ...
הבא להרגך השכם להרגו - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › הבא...
הַבָּא לְהֹרְגְךָ הַשְׁכֵּם לְהָרְגוֹעריכה ; כתיב מלא, הבא להורגך השכם להורגו ; הגייה · haba laharogkha hashkem lehorgo ; חלק דיבר, ביטוי ; מין, זכר.
הקם להורגך - Translation into English - examples Hebrew
https://context.reverso.net › translation › הקם+להורגך
Translations in context of "הקם להורגך" in Hebrew-English from Reverso Context: הקם להורגך, השכם להורגו" ".אכול או תאכל.
שקד בכנס בלונדון: הקם להורגך השכם להורגו | ערוץ 7
https://www.inn.co.il/news/545548
Mar 31, 2022 · ערוץ 7 > מדיניות ופוליטיקה > שקד בכנס בלונדון: הקם להורגך השכם להורגו שקד בכנס בלונדון: הקם להורגך השכם להורגו "התחלנו לאסוף נשק לא חוקי מהמגזר הערבי, עודדנו אנשים לשאת נשק אישי ולהתנדב למשטרה", אמרה בכנס הג'רוזלם פוסט.
אבי הראל: "הקם להורגך השכם להורגו" - ייצור ידע
https://www.ידע.com › 2016/02/23
אנחנו לא פועלים לפי סיסמאות כמו 'הבא להורגך השכם להורגו'. חייל יכול לפתוח נצרה ולירות אם יש סכנה עליו או על חבריו.
גלה את הסרטונים הפופולריים ב-הקם להורגך השכם להורגו | TikTok
https://www.tiktok.com/discover/הקם-להורגך-השכם-להורגו
הקם להורגך השכם להורגו 22.4M views Discover short videos related to הקם להורגך השכם להורגו on TikTok. Watch popular content from the following creators: ברוך דסטה(@desta19), natalie_hasan(@makeupby_nati), Yosef Rovizky(@yosefrovizky), …
הקם להורגך השכם להורגו - הידברות | שאל את הרב - הידברות
https://www.hidabroot.org/question/177327
Dec 02, 2015 · אם הקם להורגך השכם להורגו אז מדוע יעקב שידע שכל השנים עשו רוצה להורגו הולך דווקא בדרך של דורון ופיוס ורק באפשרות אחרונה הולך בדרך מלחמה. ולמה כשקין רצח את הבל השם שמר עלין שאף אחד לא ירצח אותו ...
גלה את הסרטונים הפופולריים ב-הקם להורגך השכם להורגו | TikTok
www.tiktok.com › discover › הקם-להורגך
הקם להורגך השכם להורגו 22.4M views Discover short videos related to הקם להורגך השכם להורגו on TikTok. Watch popular content from the following creators: ברוך דסטה(@desta19), natalie_hasan(@makeupby_nati), Yosef Rovizky(@yosefrovizky), Banchi ️(@banchi_b), Nir Rdt(@nirrdt) .
הקם להורגך, השכם להורגו - מסוכן | מעריב
www.maariv.co.il › journalists › Article-527582
Feb 23, 2016 · הקם להורגך, השכם להורגו - מסוכן הדיון בחברה הישראלית וההתנהגות כלפי ילדות מחבלות, גם אם יצאו במטרה להרוג, חייבים להשתנות, כדי שהמציאות לא תהפוך אותנו למה שאנחנו לא רוצים להיות
הקם להורגך השכם להורגו - TheMarker Cafe
cafe.themarker.com/post/754444
אישיות מתוקנת שהיא רגועה אין בה רוע, ולכן היא לא תיצור לעצמה מציאות שבה, הקם להורגך השכם להורגו. יוסי קרמר מייעץ לסכיזופרניה מניה דפרסיה דיכאון מודעות עצמית והתפתחות אישית.
שקד בכנס בלונדון: הקם להורגך השכם להורגו | ערוץ 7
www.inn.co.il › news › 545548
Mar 31, 2022 · בעברית אנחנו אומרים 'הקם להורגך השכם להורגו'. אתמול הייתה ישיבת קבינט, והחלטנו על מספר פעולות. התחלנו לאסוף נשק לא חוקי מהמגזר הערבי, עודדנו אנשים לשאת נשק אישי ולהתנדב למשטרה.
דין רודף למחבלים! / הרב נתן צבי פרידמן
https://www.daat.ac.il › shana › din-4
יוצא מזה, כי מקור ההלכה הזאת של הבא להורגך השכם להורגו, הוא מדין התורה של ... התורה אמרה אם בא להרגך השכם להורגו, אם במחתרת וגו' לפי שבא על עסקי נפשות,
מה זה הבא להורגך השכם להורגו - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › הבא_להורגך_השכם...
ביהדות, הבא להורגך השכם להורגו הוא כלל מוסרי שמשמעותו כי לאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו, כהגנה עצמית. בהקשרים הלכתיים, הכלל קרוי ...
הקם להורגך השכם להורגו, גם בשדרות
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-3503808,00
Feb 07, 2008 · הקם להורגך השכם להורגו, גם בשדרות האמירה היהודית העקרונית (בניגוד למוסר האחר, המגיש את הלחי השניה לתוקף) קובעת: הבא להורגך השכם להורגו.