חיפשת:

הצלב של ישו

צלב | הבלוג שלי דתות בארץ ובעולם
tipid26.wordpress.com › 2011/11/14 › צלב
Nov 14, 2011 · הצלב הוא אחד מהסמלים העתיקים ביותר באנושות, ומשמש בדתות רבות, המרכזית בהן היא הנצרות, שאימצה את הצלב כסמלה הרשמי ונתנה לו פירוש איקונוגרפי כסמל לייסוריו של ישו.
הצלב האמיתי - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › הצלב...
300 שנה מעת שנצלב ישו על הצלב חלפו ועד שצלב זה התגלה ב-334 על פי המסורת הנוצרית, בימי מקריוס בישוף ירושלים. סיפור האגדה על הלנה שמצאה את הצלב, מופיע בדרשת ההספד ...
צלב – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › צלב
הצלב הוא אחד מהסמלים העתיקים ביותר באנושות, ומשמש בדתות רבות, המרכזית בהן היא הנצרות, שאימצה את הצלב כסמלה הרשמי ונתנה לו פירוש איקונוגרפי כסמל לייסוריו של ישו.
הצלב - CET
https://kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/Chapter...
הצלב הוא הסמל האוניברסלי של ישו והנצרות . עבור הנוצרי הוא מסמל את האמונה הנוצרית הצרופה והישועה , ואת השחרור מכבלי המוות . הבישוף אוגוסטינוס , מגדולי אבות הכנסיה ( 430-354 ) מעיד : …
גילוי הצלב האמיתי של ישו - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter
בהתלהבותו הדתית ציווה קונסטנטינוס לבנות כנסייה בירושלים . משאלתו הגדולה היתה שיימצא הצלב המקורי של ישו והוא יוחזק בכנסייה שתוקם . אמו הלנה נשלחה למשימה .
שמעון מקירנה עוזר לישו לשאת את הצלב | ויה דולורוזה תחנה 5
il.israelmint.com › he › 21990390
התחנה הראשונה והשניה מנציחות את משפטו של ישו על ידי הקיסר הרומי פונטיוס פילאטוס. התחנות 3,7,9 מאזכרות את שלוש הפעמים בהם ישו נפל תחת משקלו של הצלב. התחנה הרביעית מנציחה את המפגש בין ישו לאמו מריה.
שמעון מקירנה עוזר לישו לשאת את הצלב | ויה דולורוזה תחנה 5
https://il.israelmint.com/he/21990390.html
התחנה הראשונה והשניה מנציחות את משפטו של ישו על ידי הקיסר הרומי פונטיוס פילאטוס. התחנות 3,7,9 מאזכרות את שלוש הפעמים בהם ישו נפל תחת משקלו של הצלב. התחנה הרביעית מנציחה את המפגש בין ישו לאמו מריה.
צלב – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/צלב
צלב הוא צורה המורכבת משני קווים המאונכים זה לזה, וחוצים זה את זה. צלב משני קווים אלכסוניים נקרא סאלטייר. הצלב הוא אחד מהסמלים העתיקים ביותר באנושות, ומשמש בדתות רבות, המרכזית בהן היא הנצרות, שאימצה את הצלב כסמלה הרשמי ונתנה לו פירוש איקונוגרפי כסמל לייסוריו של ישו. הצלב מייצג לעיתים קרובות את חלוקת העולם לארבעת היסודות או ארבעת כיווני הרוח. לחלופין ניתן לומר כי הוא מייצג את איחוד התפישות ה"שמימית" וה"ארצית" (קוך, 1955). בהרלדיקה, הצלב בצורותיו השונות מופיע בשלטי האצולה.
תליון צלב משובץ בעץ ”מן הצלב האמיתי“ שעליו נצלב ישו - מוזיאון ישראל
https://www.imj.org.il › collections
תליון צלב משובץ בעץ ”מן הצלב האמיתי“ שעליו נצלב ישו. ירושלים · המאה ה-7 לספירה. ברונזה ועץ. גובה 5.2 ס"מ, רוחב 2.9 ס"מ. רשות העתיקות. IAA: 1997-9004.
צליבת ישו – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › צליבת_ישו
צליבת ישו. מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. צליבת ישו, מעשה ידי ג'נבטיסטה טייפולו ( 1745 - 1750) הצליבה, מבט מן הצלב, מעשה ידי ג'יימס טיסו ( 1894 – 1896 ). פתחה של מערת הקבר נראה במרכז הציור. לפי ארבע ה ...
חוקר בטכניון גילה: ממה באמת מת ישו? - Ynet
https://www.ynet.co.il › articles
הוא טוען כי בניגוד לדעה הרווחת, לפיה ישו מת על הצלב מאובדן דם, המחקר שלו קובע "בסבירות גבוהה למדי", שישו מת דווקא מתופעה המכונה "תסחיף ...
ישו – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ישו
המקורות
מציאת הצלב על ידי הלנה אוגוסטה -אגדה או מציאות - Ubank
https://www.ubank.co.il › essay › מצי...
מזכיר כי הצלב של ישו ושני מלוויו נקברו עמם וכי בזמנים אחרים יימצאו שלושת הצלבים. כמו כן הוא ציין כי רק על צלבו של ישו הייתה כתובת - סימן ההיכר של הצלב הקדוש ...
צללית של ישו על הצלב - GoodSalt
https://iw.goodsalt.com › ebsps0211
ישו הצלוב בעוד חייל ואחרים לצפות. ... צללית של ישו על הצלב. אמן / צלם: Erik Stenbakken. תמונה מזהה: ebsps0211. תיאור: ישו הצלוב בעוד חייל ואחרים לצפות.
צליבת ישו – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/צליבת_ישו
לפי ארבע הבשורות בברית החדשה, צליבת ישו ומותו על הצלב, הם האירועים המסיימים את חייו הארציים לקראת קימתו לתחייה. הצליבה היא התרחשות מכוננת ובסיסית בתאולוגיה הנוצרית - מותו של ישו על הצלב מסיים את ייסוריו ("הפסיון"), ונחשב, יחד עם תחייתו, לשלב הכרחי בדרך לגאולת בני האדם. בשל חשיבותה העניקה הצליבה לנצרות את סמלה - הצלב. הנצרות רואה נבואות רבות בברית הישנה כמכוונות לביאת ישו ולצליבה. אחת המוכרות שבהן היא בספר ישעיהו, והיא מפורשת בנצרות כמתייחסת לישו, בייחוד בדימויו כשה האלוהים הנושא את חטאת העולם:
חג הצלב – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חג_הצלב
הצלב - CET
kotar.cet.ac.il › KotarApp › Index
הצלב הוא הסמל האוניברסלי של ישו והנצרות . עבור הנוצרי הוא מסמל את האמונה הנוצרית הצרופה והישועה , ואת השחרור מכבלי המוות .
הצלב האמיתי - Google Arts & Culture
https://artsandculture.google.com › entity
הצלב האמיתי הוא, על פי האמונה הנוצרית, הצלב המקורי שעליו נצלב ישו.
חג הצלב – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › חג_הצלב
משל החג