חיפשת:

החור השחור בחלל

סודות החורים השחורים
https://davidson.weizmann.ac.il/online/sciencepanorama/סודות-החורים...
יצירת האמנות שתשוגר לחלל, ושמש קטנה לכל דורש
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5335321,00.html
Aug 26, 2018 · החור השחור של אניש קאפור בלע בן אדם, יצירת האמנות בגודל מגרש כדורגל שתתנפח בחלל, והאמן שפיתח שמש אישית לכל אדם. אמנות בסימן חלל.
תגלית: חור שחור ענקי אותר במרכז הגלקסיה הצפופה בחלל ...
https://news.walla.co.il/item/2786877
Sep 19, 2014 · החור השחור שוקל פי חמישה מהחור השחור שבמרכזה של שביל החלב. (צילום: צילום מסך, NASA+ESA) אסטרונומים של נאס"א ושל סוכנות החלל האירופית מצאו חור שחור גדול בלב הגלקסיה הקטנטנה M60-UCD1 כך פורסם אתמול (חמישי) במגזין "טבע" (Nature). בכך, הפכה הגלקסיה המזערית לקטנה ביותר שבשטחה נמצא חור שחור כזה.
מה קורה כשכוכב נבלע בתוך חור שחור? - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › מדע
הקרינה נפלטת מהפגיעה של הגז של הכוכב בגז שמקיף את החור השחור, ... הפעולה בין מצפים הפועלים בטכנולוגיות שונות ובמגוון מקומות בעולם, ואף בחלל.
חור שחור – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חור_שחור
חור שחור (באנגלית: Black Hole) הוא גרם שמיים בעל שדה כבידה כה חזק, ששום עצם או קרינה הקרובים אליו יתר על המידה אינם יכולים להמלט וגורלם נגזר להבלע במרכז החור השחור. כל מסלול תנועה אפשרי בתוך תחומי החור השחור מוליך לנקודה אחת ויחידה - המרכז (סינגולריות). קרוב לחור השחור (כלומר מעבר לאופק האירועים) בכל כיוון שנתקדם, נגיע לבסוף אל המרכז. מהירות המילוט ממנו גבוהה יותר מאשר מהירות האור. לו ניתן היה לראות …
תגלית: חור שחור ענקי אותר במרכז הגלקסיה הצפופה בחלל - וואלה ...
news.walla.co.il › item › 2786877
Sep 19, 2014 · החור השחור שוקל פי חמישה מהחור השחור שבמרכזה של שביל החלב. (צילום: צילום מסך, NASA+ESA) אסטרונומים של נאס"א ושל סוכנות החלל האירופית מצאו חור שחור גדול בלב הגלקסיה הקטנטנה M60-UCD1 כך פורסם אתמול (חמישי) במגזין "טבע" (Nature). בכך, הפכה הגלקסיה המזערית לקטנה ביותר שבשטחה נמצא חור שחור כזה.
חורים שחורים - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
שאלות ותשובות בנושא חורים שחורים - מהו חור שחור, כיצד הוא נוצר, האם ניתן לראותו ואם כן - כיצד, מה הקשר בין חור שחור להתפתחות השמש, למה כשחור שחור בולע עצם ...
לראשונה: מדענים זיהו אור בקצה המרוחק של חור שחור - ישראל היום
https://www.israelhayom.co.il › article
תעלומת החור השחור ממשיכה להטריד את המדע שנים רבות אבל הפתעה לא קטנה חיכתה למדענים ... הקדמי של החור, וזה בגלל הדרך שבה חור שחור עוטף את עצמו בחלל שמסביבו.
מסע לתוך חור שחור - YouTube
www.youtube.com › watch
להסבר מלא כנסו אל - http://goo.gl/c61bx זהו סרטון מתוך המדור 'מאגר מדע' של האתר דוידסון און-ליין ...
נאס"א שיגרה לחלל טלסקופ שיספק תיעוד רנטגן של תופעות ...
https://www.haaretz.co.il/science/space/.premium-MAGAZINE-1.10461178
Dec 13, 2021 · בדרך הזאת ייחשף הקיטוב של קרני הרנטגן, שישאירו סימנים בגז כשיפגעו בו. "הגלאים יעניקו תמונה של הקיטוב", אמרה אליזבטה קוואצוטי, אחת ממנהלי התוכנית של סוכנות החלל האיטלקית, שעיצבה את הגלאים. בעבר נעשו כמה ניסיונות לבצע מדידת קיטוב של קרני רנטגן בחלל, אמר מרטין וייסקופף, החוקר ...
אסטרונאוט נופל לתוך חור שחור. לאן הוא מגיע? - המרכז האקדמי רופין
http://magazine.ruppin.ac.il › הגירה-חדש
אולם בין אופק האירועים של החור השחור לבין הסינגולריות נותר אזור שבו חוקי ... לכל עבר עד שהוא מפסיק להרעיש - ועד לחור שחור שנוצר מקריסה של כוכב בחלל ומשגר ...
מסע לתוך חור שחור - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=UHIdUXXyaTE
Mar 17, 2011 · להסבר מלא כנסו אל - http://goo.gl/c61bx זהו סרטון מתוך המדור 'מאגר מדע' של האתר דוידסון און-ליין ...
חור שחור: איך נוצרים חורים שחורים? | סוכנות החלל הישראלית
www.space.gov.il › תגיות › חור-שחור
Oct 06, 2020 · ברוב המקרים, תגרום קריסת הליבה להתפוצצות אדירה, שאנו מכנים סופר-נובה, וליצירתו של כוכב נויטרונים. אולם יש הסבורים שלעתים מסת הכוכב כה גדולה וכוחות הכבידה שלו כה אדירים, עד כדי שקריסת הליבה אינה מסוגלת להעיף את הכוכב, ובמקום שתתרחש סופר-נובה – נוצר חור שחור.
לראשונה צולם השדה המגנטי של חור שחור - הידען
https://www.hayadan.org.il/לראשונה-צולם-השדה-המגנטי-של-חור...
Mar 29, 2021 · שותפות טלסקופ אופק האירועים (EHT) הייתה התרגשות רבה כששיתוף הפעולה הבינלאומי של טלסקופ אופק האירועים הראה לעולם את התמונה הראשונה אי פעם של חור שחור בחודש אפריל 2019. משקלו גדול פי 6.5 מיליון ממסת השמש שלנו, והוא נמצא בגלקסית M87, במרחק של כ- 55 מיליון שנות אור מכדור הארץ.
חור לבן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חור_לבן
בעוד החור השחור סופח אליו כל חומר או קרינה המגיעים אל מעבר ל אופק האירועים שלו, החור הלבן פולט אותם אל מעבר לאופק שלו. עד היום לא נמצאו עדויות לקיומו של חור לבן כלשהו, אולם יש חוקרים המשערים כי המפץ הגדול הוא דוגמה לפעילותו של חור לבן.
סודות החורים השחורים - מכון דוידסון
https://davidson.weizmann.ac.il › סודו...
חור שחור הוא אזור בחלל שבו מרוכזת מסה של כוכב בתוך רדיוס של קילומטרים בודדים. מאחר שהמסה של החור השחור גדולה כל כך, כוח המשיכה שלו כה חזק ...
חור שחור: איך נוצרים חורים שחורים? | סוכנות החלל הישראלית
https://www.space.gov.il/תגיות/חור-שחור
Oct 06, 2020 · ברוב המקרים, תגרום קריסת הליבה להתפוצצות אדירה, שאנו מכנים סופר-נובה, וליצירתו של כוכב נויטרונים. אולם יש הסבורים שלעתים מסת הכוכב כה גדולה וכוחות הכבידה שלו כה אדירים, עד כדי שקריסת הליבה אינה מסוגלת להעיף את הכוכב, ובמקום שתתרחש סופר-נובה – נוצר חור שחור.
חור שחור – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › חור_שחור
הצגה. חור שחור (ב אנגלית: Black Hole) הוא גרם שמיים בעל שדה כבידה כה חזק, ששום עצם או קרינה הקרובים אליו יתר על המידה אינם יכולים להמלט וגורלם נגזר להבלע במרכז החור השחור. כל מסלול תנועה אפשרי בתוך תחומי החור השחור מוליך לנקודה אחת ויחידה - המרכז (סינגולריות).
יצירת האמנות שתשוגר לחלל, ושמש קטנה לכל דורש
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-5335321,00
Aug 26, 2018 · החור השחור של אניש קאפור בלע בן אדם, יצירת האמנות בגודל מגרש כדורגל שתתנפח בחלל, והאמן שפיתח שמש אישית לכל אדם. אמנות בסימן חלל.
חור שחור: איך נוצרים חורים שחורים? | סוכנות החלל הישראלית
https://www.space.gov.il › תגיות › חור...
קראו כאן על תופעת החורים השחורים שמציתה את הדמיון ומרתקת מדענים רבים. ... היסטוריה בחלל: גלי הכבידה העוצמתיים ביותר שנמדדו עד כה מצביעים על סוג חדש של חור ...
התגלה חור שחור חדש בחלל - מדע וסביבה - הארץ
https://www.haaretz.co.il › science ›
אסטרונומים גילו באחרונה חור שחור החג סביב כוכב שמסתובב במהירות. על פי ממצאי התגלית, שפורסמה בשבוע שעבר בכתב העת Nature, התגלה החור השחור במסגרת תצפיות שערכו ...
סודות החורים השחורים
davidson.weizmann.ac.il › online › sciencepanorama
מהו חור שחור?
חור שחור - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › חור_...
מאוחר יותר, נתגלה כי חורים שחורים הם בעלי אנטרופיה מקסימלית, כלומר האנטרופיה המקסימלית לאזור בחלל היא האנטרופיה של החור השחור הגדול ביותר שהוא יכול להכיל.
נתפס על חם: חור שחור בלע כוכב - ynet
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4226332,00.html
May 08, 2012 · הצוות שצפה בבליעת הכוכב ארב לתופעה כזו זמן רב. הוא צפה בגלקסיות רבות שבמרכזן חורים שחורים מסיביים רדומים, כדי לבודד אירוע של בליעת כוכב אחד. התצפיות נעשו באורכי גל של על סגול הנפלטים, בין היתר, מחומר המואץ למהירויות גבוהות ליד חור שחור. השלב האחרון של בליעת הכוכב ארכה כשנה.