ספרי כ"ק אדמו"ר - אגרות קודש - כרך ג - תלז | ספריית ליובאוויטש
https://chabadlibrary.org › admurג) בודאי יכניס נפנה הנקבץ, כמש"כ במכתבו, להרב"ג שי' והוא יודיע תיכף לכאן. ... שינוי לשונו הק' בתניא פ"ד - הוא היודע והוא המדע, ובפ"ב - הוא המדע והוא היודע.
משנה תורה - ספר המדע - הלכות יסודי התורה פרק ב - Mechon Mamre
https://www.mechon-mamre.org › ...ב וכשמחשב בדברים האלו עצמן, מיד הוא נרתע לאחוריו, ויירא ויפחד ויידע שהוא בריה קטנה שפלה ... יד נמצאת אומר: הוא היודע, והוא הידוע, והוא הדעה עצמה--הכול אחד.
משנה תורה - ספר המדע - הלכות יסודי התורה פרק ב
https://www.mechon-mamre.org/i/1102.htmו [ה] ובמה ייפרדו הצורות זו מזו, והרי אינן גופין--לפי שאינן שווין במציאתן, אלא כל אחד מהן למטה ממעלתו של חברו והוא מצוי מכוחו זה למעלה מזה; והכול נמצאים מכוחו של הקדוש ברוך הוא וטובו. וזה הוא שרמז שלמה בחכמתו ואמר "כי גבוה מעל גבוה, שומר, וגבוהים, עליהם" (קוהלת ה,ז).
פרק ב - ספרים - Chabad.org
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535548ונפש השנית בישראל, היא חלק אלו-ה ממעל ממש, - ''חלק אלו-ה ממעל'' - לשון הפסוק באיוב, ורבנו הזקן מוסיף את המלה ''ממש'', כדי להדגיש פירושן הפשוט של מלים אלו. שכן, ישנם, כידוע, פסוקים שנאמרו, כהגדרת חכמינו ז''ל ''בלשון הבאי'', בלשון של גוזמא, למשל: ''ערים גדולות ובצורות בשמים'', הרי ''בשמים ...
יסודי התורה - פרק ב - ספרים - בית חב"ד
https://he.chabad.org › library › aidנִמְצֵאתָ אַתָּה אוֹמֵר הוּא הַיּוֹדֵעַ וְהוּא הַיָּדוּעַ וְהוּא הַדֵּעָה עַצְמָהּ הַכּל אֶחָד.
משנה תורה - ספר המדע - הלכות תשובה פרק ג
https://www.mechon-mamre.org/i/1503.htmמשנה תורה - ספר המדע - הלכות ... ג [ב] אדם שעוונותיו מרובין על זכייותיו--מיד הוא מת ברשעו, שנאמר "על רוב עוונך" ... והוא היודע היאך עורכין הזכייות כנגד העוונות.
רמב"ם הלכות יסודי התורה ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ם_הלכות_יסודי_התורה_בהלכות יסודי התורה ב' | מפעל משנה תורה | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashי2 הוּא הַיּוֹדֵעַ וְהוּא הַיָּדוּעַ וְהוּא הַדֵּעָה - הכל אצלו אחד, ואילו באדם, ... מתוך המהדורה המבוארת של מפעל משנה תורה - ספר המדע.
רמב"ם הלכות יסודי התורה ב י - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki<< | משנה תורה לרמב"ם · ספר המדע · הלכות יסודי התורה · פרק שני · הלכה י | >> מפרשים על הרמב"ם: כסף משנה • מגיד משנה · שלימות: 0% • משנה למלך · שלימות: 0% ...
פניני התניא – ביאור פרק ה בליקוטי אמריםחב"ד - אור אין סוף
https://abc770.org › article_node_2857[ואף שאצל הקב״ה ״הוא המדע והוא היודע והוא (גם) הידוע״, וא״כ הרי הדבר שאותו ... וראה לקמן פרק כ״ג שלשון זה – ״הוא הוא הרצון העליון״ וכדומה – נאמר אמנם רק על ...
Étude quotidienne du Tanya - Étude de Torah quotidienne
https://fr.chabad.org/dailystudy/tanya.asp?tdate=5/11/2020בהתאם לכך היה מקום לומר, שענין זה של ''הוא המדע והוא היודע וכו'" אינו נכון, שתואר מיוחד של חכמה וידיעה יצויין בתור דבר אחד עם אור אין סוף – ובכל זאת הדבר כך הוא (כמו שסובר הרמב''ם) גם לפי קבלתו של האריז''ל – אלא, מתי הדבר כך?
של"ה תולדות אדם בית הבחירה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/של"ה_תולדות_אדם_בית_הבחירההוא היודע והוא הידוע והוא הדעה 1 - Isralight
http://www.isralight.org › RDACourse_11.15 › 92...הוא היודע והוא הידוע והוא הדעה. 1]. אַתָּה הָּרְ אֵתָּ לָּדַעַת כִּי יְקֹוָּק הּוא הָּאֱֹלקים אֵין עֹוד מִּלְבַּדֹו.
פרק מ"ח - ספרים - Chabad.org
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535803שהמדריגה העליונה מהווה עילה וסיבה למדריגה התחתונה, שהיא ה''עלול'' מה''עילה'' (ה''מסובב'', התוצאה מה''סיבה"). ב''עילה ועלול'' יש לשתי המדריגות, שייכות ויחס בין אחת לשניה. למשל: מחשבה ודיבור, המחשבה היא ה''עילה'' לדיבור שהוא ה''עלול'', שכן, מהמחשבה שהוא מהרהר בה מקודם, בא לאחר מכן הדיבור ...
Viewing Kovetz number 994 - קובץ הערות וביאורים - אהלי תורה
http://www.haoros.com › archiveבתניא פ"ב כותב אדמו"ר הזקן "הוא המדע והוא היודע כו'" וידוע הדיוק שבפ"ד כותב "הוא היודע והוא המדע וכו'". גם צ"ל שבפ"ב מסביר שהנשמה היא חלק אלוקה ממעל ממש ...
» פרשת ויקרא – וכבוד ה' מלא את המשכן… ויקרא אל משהחב"ד ...
https://abc770.org/article_node_151מתברך (=נמשך) מבחינת מקומו ושרשו הוא "חכמה עילאה". "חכמה עילאה" ראש ומקור כל הברכות. נמשכת מבחינת "סובב כל עלמין" ב"ממלא כל עלמין". "וכבוד ה' מלא" – כבוד ה' נתמלא ממקורו בחינת "כבוד עילאה". נמשך המקיף העליון, הוא הענן ששכן על המשכן. נמשך אור ה"סובב כל עלמין" ב"ממלא כל עלמין" בבחינת אור ...
Étude quotidienne du Tanya - Étude de Torah quotidienne
https://fr.chabad.org/dailystudy/tanya.asp?tdate=6/22/2020Oct 20, 2021 · ולכן נקראו מדותיו של הקדוש-ברוך-הוא - שהן הספירות - בזהר הקדוש: "רזא דמהימנותא", -סוד האמונה, שהיא האמונה שלמעלה מן השכל: -שכן, אין השכל יכול להשיג זאת, אפשר "לקבלו" רק באמונה.
הוא היודע, הוא המדע והוא היודע - בחדרי חרדים
https://www.bhol.co.il › forums › topicהוא היודע, הוא המדע והוא היודע. ככה זה עובד: 1. העיתונאים מדווחים על המאסר, 2. מסקרים כל פיפס בשתדלנות 3. מגדילים את מאורעות מהלך המשפט,
Tanya do Dia - Estudo diário de Torá
https://pt.chabad.org/dailystudy/tanya.asp?tdate=5/11/2020בהתאם לכך היה מקום לומר, שענין זה של ''הוא המדע והוא היודע וכו'" אינו נכון, שתואר מיוחד של חכמה וידיעה יצויין בתור דבר אחד עם אור אין סוף – ובכל זאת הדבר כך הוא (כמו שסובר הרמב''ם) גם לפי קבלתו של האריז''ל – אלא, מתי הדבר כך?