על בגד ובגידה - כיפה
https://www.kipa.co.il › ... › פוריםהבגד מגדיר זהות. על ידי בחירת הבגדים, האדם מגדיר את זהותו וייחודו גם פנימה וגם החוצה. פנימה - אדם בוחר את בגדיו בהתאם לזהות הפנימית שלו. בעצם ...
קולם של בגדים - מלבושים במקרא: האם הבגד עושה את האדם ...
https://carmelph.co.il/book/kolam_shel_bgadimתיאור הבגד על תפקידיו השונים בא לידי ביטוי על רקע המתח הקיים בין בריאת האדם בצלם אלוהים לבין צרכיו הגופניים. ד”ר פנינה גלפז-פלר היא מרצה למקרא ותרבויות המזרח הקדום במכון שכטר למדעי היהדות ...
הבגד בחיי יעקב ובניו כמבליט עקרון מדה כנגד מדה / אסף מאלי
https://daat.ac.il › shematin › habegedהבגד ממלא תפקיד חשוב בחיי יעקב ובניו, שעליהם מסופר מפרשת תולדות עד סוף ספר בראשית. לעתים מבליטה הזכרת השמוש בבגד את העקרון של מדה כנגד מדה, ובמיוחד לגבי ...
מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד
mikranet.cet.ac.il › pages › itemבסיפורי שאול ודוד בספר שמואל משמש הבגד כמוטיב חשוב. דף המידע מפרט את הסיפורים שבהם מופיע ה"בגד" ועומד על המשמעות שמוסיפה חזרתו של המוטיב לסיפור.
מדרש ואגדה - Volume 3 - Page 652 - Google Books Result
https://books.google.com › booksהאם גם במקרא הבגד הוא אתגר מוסרי כמו בסיפורים שלנו ? נראה שהתשובה שלילית : בגדי עשו החמודות ( בר ' כז , טו ) , כתונת הפסים של יוסף ( בר ' לז , ג ) ...
The Tearing of Garments as the Main Symbol of Mourning in The ...
www.jstor.org › stable › 23511809קריאת הבגד כמנהג אבל עיקרי במקרא במוף שבמצרים9 נראות נשים שיריהן על ראשיהן, וכך על ארונו של אחירם מלך גבל, כמו בצלמית שנמצאה בתל־עיטון שבחבל לכיש,10 שבה נראית
קריעה (אבלות) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › קריעה_(אבלות)מקור
קולם של בגדים - מלבושים במקרא: האם הבגד עושה את האדם? - הוצאת ...
https://carmelph.co.il › חנותיצירתו הראשונה של האדם בגן עדן היא הבגד. כיצד המקרא מתאר את עולם הבגדים? האם נוכל לשחזר את שגיונות האפנה של אבותינו? האם אפשר להבחין בלבוש בעל אופי מגדרי?
על שתי כותנות פסים - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=21327הבגד של תמר היה אמור לספק לה, מלבד הכבוד, גם הגנה כבת המלך, אולם השמלה לא הגנה על גופה ועל תומתה. גופה של תמר נקרע, נקרעו בתוליה ועתה תמר קורעת את בגדיה (Tamarkin-Reis 2002: 190-191).
The Tearing of Garments as the Main Symbol of …
https://www.jstor.org/stable/23511809קריאת הבגד כמנהג אבל עיקרי במקרא במוף שבמצרים9 נראות נשים שיריהן על ראשיהן, וכך על ארונו של אחירם מלך גבל, כמו בצלמית שנמצאה בתל־עיטון שבחבל לכיש,10 שבה נראית
פרשה ולִקחה פרשת שלח: הלבוש כבושה
www.aish.co.il › tp › pulDec 26, 2021 · כדי להבין מצווה זו עלינו לדון במהות הלבוש והבגד במקרא. כך אנו מגיעים אל הבגד הראשון בעולם. נתבונן באילו תנאים הוא ניתן לאדם. זהו עיון, המשיב אותנו, במנהרת הזמן, אל חטאם של אדם וחוה.
תנך ביחד | שמואל א כד | עולם התנך שמואל: מוטיב הבגד - 929
https://www.929.org.il › page › postבסיפורי שאול ודוד בולט מוטיב הבגד, הנזכר גם במעמד כריתת כנף מעילו של שאול. ... במקרא משמש הבגד ביטוי למעמד, לתפקיד ולשליחות.
סיפורי בגדים
http://www.herzog.ac.il › vtc › oldאבל הבגד מייצג גם תפקיד, מהות ואפילו ייעוד. כל פריט לבוש. של הכוהן הגדול היה מכפר על חטא אחר של ישראל. בגדים בעיצוב עליון. התערבות אלוהית במצווה שתוכנה הוא ...
מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13707בסיפורי שאול ודוד בספר שמואל משמש הבגד כמוטיב חשוב. דף המידע מפרט את הסיפורים שבהם מופיע ה"בגד" ועומד על המשמעות שמוסיפה חזרתו של המוטיב לסיפור.
מבט מקרוב על צבעים ואריגים בתקופת המקרא — המצפה — …
https://wol.jw.org/he/wol/d/r145/lp-q/2012175 פעמים רבות עיטרו את הבגד ברקמה צבעונית שייפתה אותו מאוד והעלתה את ערכו (שופטים ה׳:30). התכלת, השני והארגמן מוזכרים פעמים רבות במקרא כצבעי בדים.
מוטיב הבגד בסיפורי שאול ודוד
www.en.kotar.co.il › KotarApp › Indexהנחת הבגד כאן מסמלת את הויתור על המעמד של הבן כיורש העצר . במקרא משמש הבגך ביטוי למעמד , לתפקיד ולשליחות . כך למשל , קריעת השל מה החדשה שלבש ירבעם , בידי אחיה , סימלה את קריעת ממלכת שלמה וחלוקתה ...
קולם של בגדים: מלבושים במקרא : האם הבגד עושה את האדם?
https://books.google.com › about › קו...Publisher, כרמל, 2008 ; Original from, the University of Michigan ; Digitized, Jul 7, 2009 ; ISBN, 9654078627, 9789654078627 ; Length, 278 pages.
נגע הצרעת – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/נגע_הצרעתקריעה (אבלות) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/קריעה_(אבלות)קולם של בגדים : מלבושים במקרא : האם הבגד עושה את האדם ? / פנינה ...
https://www.nli.org.il › books › NLIכותר, קולם של בגדים : מלבושים במקרא : האם הבגד עושה את האדם ? / פנינה גלפז-פלר. כותרים נוספים, On verso of t.p.: Sound of garments : garments in the Bible: ...
מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › itemכותר: שאול ודוד במדבר ; צייר: דורה, גוסטב ; שם הספר: The Bible gallery ; מחברים: Dore, Gustave ; Chambers, Talbot Wilson ; תאריך: 1880.
הבגד עושה את האדם - us
https://www.tora.us.fm/tnk1/kma/qjrim1/bgd_qobi.htmlJan 01, 2017 · הבגד עושה את האדם. "הבגד עושה את האדם" – משפט זה שגור ומקובל למדיי בחברה המודרנית. אנו מודדים אדם במידה רבה – אם נרצה בכך ואם לאו – ע"פ לבושו החיצוני ובגדיו העוטפים אותו. במקום שאדם יימדד על-פי ...
הציצית - CET
mikranet.cet.ac.il › pages › itemמתברר מתיעוד במזרח הקדמון, כי כנף הבגד והציצית, הייתה מעין תעודת זהות של האדם. במקרא, מצוות הציצית סימנה את שוויון בני האדם. כולם מצווים על לבישת ציצית ללא הבחנה מעמדית או מגדרית.
קולם של בגדים : מלבושים במקרא - האם הבגד עושה את האדם?
https://mikranet.cet.ac.il/pages/sub.asp?source=1358מילות המפתח: נשים במקרא, רבקה (אימנו), תמר (דמות מקראית), לבוש (מקרא) בשני סיפורים מקראיים נזכר הצעיף כפריט לבוש נשי- בסיפור רבקה (בראשית כד) ובסיפור …
מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד
https://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13707נושאים במקרא. ... בסיפורי שאול ודוד בספר שמואל משמש הבגד כמוטיב חשוב. דף המידע מפרט את הסיפורים שבהם מופיע ה"בגד" ועומד על המשמעות שמוסיפה חזרתו של המוטיב לסיפור.