חלונות 1483 - אמנות - הארץ
https://www.haaretz.co.il › gallery › artעושר רב מוצג בתערוכה "חלון למציאות", המקשרת בין האמנות המקומית לדורותיה ובין הרנסנס האיטלקי. חבל שהיא לא זכתה לתנאי תצוגה נאותים.
אמנות ישראלית - מוזיאון ישראל בירושלים
https://www.imj.org.il/he/wings/arts/אמנות-ישראליתתגובת האמנות למציאות טעונה זאת מורכבת. בעשורים הראשונים של המאה ה-20 פעלו בארץ אמנים שיצרו תמונה אידאליסטית של המציאות: הסכסוך הערבי-יהודי והמתיחות הבין …
שקופית 1 - meyda.education.gov.il
meyda.education.gov.il › files › popהשאיפה לאוטונומיה: מפנה מהתפיסה של אמנות "כחלון למציאות"לאמנות העוסקת בעצמה "אמנות למען אמנות" תולדות האמנות והבנתה לחטיבה העליונה. שם המורה: אורלי עמיקם
אומנות חזותית לחטיבה עליונה - משרד החינוך
https://edu.gov.il › Pages › Knowledgeהשאיפה לאוטונומיה: מפנה מהתפיסה של "האומנות כחלון למציאות" ל"אומנות העוסקת בעצמה"; "אומנות לשם אומנות"; אומנות בעידן תקשורת ההמונים: "חרושת התרבות" - שכפול, ...
ייצוגי גבול באמנות הישראלית - בית ברל
https://www.beitberl.ac.il › Documents › 04-lia_sהתקפה בקו החזית יוצרים מודעות נוקבת למציאות כזאת. בין ... למציאות. בהמשך הסקירה של ייצוגי גבול שמופיעים כמפות ... לבטל את תפקיד האמנות כחלון לתרבות ולחברה.
החוליה החסרה בין אדגר אלן פו לרנה מגריט - בולים
www.collect.co.il › contentרנה מגריט מצייר עולם של מחשבה, שאף הוא מנוגד למוסכמות הייצוג המהימן של הרנסאנס. וכדי "להזכיר" את המוסכמה הרנסנסית השכיחה של מעשה האמנות כחלון שקוף למציאות, מצטט מגריט חלונות לתוך יצירתו.
ג׳ף קונס – הרוקסטאר של עולם האמנות – בישראל | Debby Luzia
https://debbyluzia.com/he/jeff-koons-in-tel-aviv2020/03/09 · ג׳ף קונס הצליח להפוך קיטש למיינסטרים, ובכך לפוצץ את הבלון האליטיסטי של אנשי האמנות נפוחי התיאוריה. עולם האמנות מחולק לשניים: אלה שרואים בג׳ף קונס גאון ואלה שחושבים שהוא שרלטן קיטשי עם יכולות שיווק מרהיבות.
ממ"ן 13 - אמנות בעידן הטכנולוגי - סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
http://smarter.co.il › הורדותהוא רומז שהאדם שבוי בתוך התפיסה המוגבלת שלו ובנוסף לכך מזכיר את התפיסה הקלאסית של האמנות 'כחלון למציאות'. מקס ארנסט, היער הגדול,
"שקופים אטומים" - אומנות, אמנות ותרבות - ARTPORTAL
http://www.artportal.co.il › ArticleID...השיח המקביל בין תפיסת האמנות כחלון שקוף אטום לפרשנות חזותית שמקורה בטקסט מקראי מהווה חידוש שמתאפשר בירושלים של שנת 2015 ובביאנלה לאמנות ...
מציאות פנימית חיצונית: מבוא
tichon.readyhosting.com/2010_files/art101121_1.docכחיקוי המציאות: האמנות כחלון: מבעד לחלון, מימזיס. כביטוי המציאות: האמנות כמראה: האמן משקף ומעבד את המציאות, תיאורה מושפע ממחשבת האמן, רגשותיו ומדמיונו.
בעצם, מדוע לא פורמט משולש? – המחסן של גדעון עפרת
https://gideonofrat.wordpress.com/2014/05/28/בעצם-מדוע-לא-פורמט-משולש2014/05/28 · הציור כחלון למציאות. מה שחוזר ומחזק את הזיקה שבין הפורמט הריבועי של הציור לבין הקיר. לכאורה, מוגבלת האסוציאציה לציור פיגורטיבי בלבד, זה המבקש פרספקטיבה (ועובדה ידועה היא, שהציור המודרני פשט מעליו את המסגרות מאז האקט האוצרותי הנועז של וויליאם זייץ ב- 1960, משהסיר את המסגרות מעל ציורי קלוד מונא בתערוכה ב"Moma").
"אמנות נצחית גם בעיתות משבר" | ישראל היום
https://www.israelhayom.co.il › articleירוס הקורונה אילץ את שוק האמנות בארץ להתאים עצמו למציאות משתנה. ... ואילו אינסטגרם חיזקה חשיבותה בעולם האמנות כחלון ראווה לרכישה.
מציאות פנימית חיצונית: מבוא
tichon.readyhosting.com › 2010_files › art101121_1הפילוסופיה. המדע. האמנות. הדת: בדת, תפיסת המציאות (עובדות) נובעות ומושפעות מן האמונה. כתבים דתיים מציבים סייגים למותר ולאסור בידיעת היחס למציאות האנושית וקובעים כללי התנהגות של האדם במסגרת ...
״לה לה לנד״, ביקורת | סינמסקופ
cinemascope.co.il › archives › 25742Dec 11, 2016 · זה סרט שקורע את המסיכה מעל האמנות ומציג אותה כחלון ראווה מיופייף למציאות לאו דווקא אטרקטיבית. כמו ״מלהולנד דרייב״, גם כאן יש רגע שבו יהיה עלינו לשאול את עצמו האם יש כאן גם אלמנט של חלום, הזיה ...
בעצם, מדוע לא פורמט משולש? | המחסן של גדעון עפרת
https://gideonofrat.wordpress.com › ...... את ההימנעות מהפורמט המשולש, אני מסוגל להבין מדוע מועדף הפורמט הריבועי כפורמט השגור והתקני בתולדות האמנות. ... הציור כחלון למציאות.
פרספקטיבה של פרספקטיבה: צייר מצייר צייר מצייר מודל - אוניברסיטת ...
https://www.tau.ac.il › avodotStu › 2-iditEyntaviהדמויות בסיפור הן דמויות של ציירים ידועים בתולדות האמנות ... ובונה עולם הדומה בעקרונותיו למציאות ... נראה כמסך אטום ולא כחלון שקוף למציאות.
אמנות - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › files › Omanutהשאיפה לאוטונומיה: מפנה מהתפיסה של “האמנות כחלון למציאות" לאמנות. העוסקת בעצמה - “אמנות למען אמנות". 3. פריצת הגבולות בין תחומי אמנות שונים )אמנות ...
חלונות 1483 - אמנות - הארץ
https://www.haaretz.co.il/gallery/art/1.16519332012/02/28 · עושר רב מוצג בתערוכה "חלון למציאות", המקשרת בין האמנות המקומית לדורותיה ובין הרנסנס האיטלקי. חבל שהיא לא זכתה לתנאי תצוגה נאותים סמדר שפי 28 בפברואר 2012 "חלון למציאות" היא תערוכה שעולה על גדותיה: ברעיונות, במידע, בהקשרים היסטוריים וגם במספר העבודות המוצגות בה.
meyda.education.gov.il
meyda.education.gov.il › files › Mazkirut_Pedagogitהשאיפה לאוטונומיה: מפנה מהתפיסה של "האמנות כחלון למציאות" לאמנות העוסקת בעצמה – "אמנות למען אמנות". 3.
בין מדע לאמנות - ynet.co.il
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3312424,00.html2006/10/08 · עיקרה של האמנות הוא לא בהעברה מדויקת ותמציתית של המציאות לצבע או לצליל או לכתב, אלא בהפקעת חלקים נבחרים מהמציאות הזאת והרכבתם למציאות חדשה (על-מציאות), בסדר חדש, המעניק פירוש, משמעות ותוכן למציאות היומיומית.
אמנות נצחית גם בעיתות משבר
https://theworldnews.net/il-news/mnvt-ntskhyt-gm-b-ytvt-mshbrירוס הקורונה אילץ את שוק האמנות בארץ להתאים עצמו למציאות משתנה. הגלריות חישבו דרכן מחדש, כמו גם האספנים ושוחרי האמנות. אלא שהשיח על אודות כלכלת האמנות מתנהל מאז
meyda.education.gov.il
https://meyda.education.gov.il/files/Mazkirut...השאיפה לאוטונומיה: מפנה מהתפיסה של "האמנות כחלון למציאות" לאמנות העוסקת בעצמה – "אמנות למען אמנות". 3.
ממ"ן 13 - אמנות בעידן הטכנולוגי - סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
smarter.co.il › downloads › 34861הוא רומז שהאדם שבוי בתוך התפיסה המוגבלת שלו ובנוסף לכך מזכיר את התפיסה הקלאסית של האמנות ‘כחלון למציאות’. מקס ארנסט, היער הגדול, 1 927 א.
שקופית 1 - meyda.education.gov.il
https://meyda.education.gov.il/files/pop/0files/...השאיפה לאוטונומיה: מפנה מהתפיסה של אמנות "כחלון למציאות"לאמנות העוסקת בעצמה "אמנות למען אמנות" תולדות האמנות והבנתה לחטיבה העליונה. שם המורה: אורלי עמיקם
ממ"ן 13 - אמנות בעידן הטכנולוגי - סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
https://smarter.co.il/downloads/34861אנחנו כבר לא יודעים באיזה חלל אנו מתבוננים וכך אנחנו הולכים לאיבוד בחלל. מגריט לוקח מציאות (הנוף שמחוץ לחלון) והופך אותה לאמנות – הציור שבתוך החלל. ג. שם היצירה “המצב האנושי 1” מצביע על כך שהבלבול בין מציאות לאשליה ולמחשבה הוא המצב הקיומי של כל אחד מאיתנו. מגריט שואל מה היא מציאות ואיך כל אחד מאיתנו תופס אותה, מה התפקיד של האמנות בקריאת המציאות.
8 תשובות אפשריות לשאלה - מהו ציור? | בית לאמנות ישראלית
https://israeliart.co.il › 8-תשובות-אפשרי...עבור האמן, הסטודיו הוא גלות. גלות היא גם מושג מפתח בתרבות העברית המאוחרת. הציור מציע אפשרות לנקודת מבט חיצונית למציאות החיים, תוך כדי שאתה נוכח בהם, רק כך ניתן ...
בעצם, מדוע לא פורמט משולש? – המחסן של גדעון עפרת
gideonofrat.wordpress.com › 2014/05/28 › בעצםMay 28, 2014 · בעצם, מדוע לא פורמט משולש? לאחרונה, כתבתי מאמר בנושא מעגלים באמנות, ובין השאר, ציינתי את ה"טונדו" – אותו פורמט עגול המוכר לנו בעיקר מהרנסנס האיטלקי (זכורים ציורי "טונדו" של מיכלאנג'לו, לוקה דלה רוביה, בוטיצ'לי ועוד).