חיפשת:

דונה גרציה ויקיפדיה

דון יוסף נשיא – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › דון_יוסף_נשיא
ראשית חייו
Gracia Mendes Nasi - Wikipedia
en.wikipedia.org › wiki › Gracia_Mendes_Nasi
Gracia Mendes Nasi (1510 – 1569) was a Portuguese intellectual and one of the wealthiest Jewish women of Renaissance Europe.She married Francisco Mendes/Benveniste.She was the maternal aunt and business partner of João Micas (alias, Hebrew name Joseph Nasi), who became a prominent figure in the politics of the Ottoman Empire.
דונה גרציה נשיא – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › דונה_גרציה_נשיא
דונה גרציה הייתה פעילה מאוד בחיים היהודיים ב אימפריה העות'מאנית ובאיטליה. בשנת 1555 פרסם ה אפיפיור פאולוס הרביעי בולה נגד "היהודים החבויים". בשנת 1556, בעיר אנקונה שבמחוז מארקֶה בצפון-מזרח איטליה, גזר האפיפיור להעלות על המוקד קבוצה של אנוסים פורטוגלים באשמת חזרה ליהדות. בתגובה ארגנה גרציה את חרם אנקונה – הטלת חרם מסחרי של יהודים על נמל אנקונה.
דונה גרציה נשיא - Wikiwand
https://www.wikiwand.com › דונה_גרצ...
דונה גרציה נשיא (בפורטוגזית: Gracia Mendes Nasi; ‏20 ביוני 1510 – 3 בנובמבר 1569; שמה העברי: חנה; שמהּ הנוצרי: ביאטריס דה לונה מיקז) הייתה ...
מלון דונה גרציה טבריה
www.donagracia.com
מלון הבית של דונה גרציה הינו מלון ייחודי במרכז העיר טבריה כ-5 דקות הליכה מהכנרת. במלון 66 חדרים המשקיפים ברובם לטבריה ולכנרת. המלון מציע אירוח יוקרתי ומיוחד. היחס האישי של הצוות עושים את המלון למקום שתיהנו בו ותמיד תרצו ...
ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/עמוד_ראשי
ויקיפדיה היא מיזם רב־לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך. כעת יש בוויקיפדיה העברית 309,522 ערכים.
דונה גרציה נשיא (1569-1510): אשת חזון - מכון שכטר למדעי היהדות
https://schechter.ac.il/article/דונה-גרציה-נשיא-1569-1510-אשת-חזון
דונה גרציה נשיא (1569-1510): אשת חזון. פרופ' רינה לוין מלמד. לימודי מגדר ופמיניזם, יהדות ספרד וארצות האסלאם. 15 ביוני 2011. בשנת 2010 צוין יום הולדתה ה-500 של אחת הנשים הבולטות ביותר בהיסטוריה של עם ישראל, דונה גרציה נשיא. כתוצאה מכך, הכריז משרד החינוך בגאווה על חניכתה של יחידת לימוד בנושא ...
מוזיאון "הבית של דונה גרציה"
https://cms.education.gov.il › Historia
הסיפור המרכזי של ה"בית" מבוסס על דמותה של המנהיגה היהודיה בת המאה ה-16 דונה גרציה או בשמה היהודי - חנה נשיא, ומדגיש את פועלה למען העם היהודי. ה"בית של דונה ...
דונה גרציה נשיא – האנציקלופדיה היהודית
https://jewiki.org.il/w/index.php?title=דונה_גרציה_נשיא&mobileaction...
נעמי קרן, "לה סניורה רומן במכתבים על חיי דונה גרציה נשיא", הוצאת כנרת זמורה, בשנת 2013. יוסף ויכלדר, "מאבק הירושה בצל האינקוויזיציה", 'המבשר תורני', ג שבט תשע"ה. עליזה מיוחס-ג'ינאו, "נשים בקהילת המומרים לנצרות בספרד של המאה הט"ו", פעמים 46-47, תשנ"א, עמ' 169–189.
דון יוסף נשיא – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/דון_יוסף_נשיא
מלון דונה גרציה טבריה
https://www.donagracia.com
מלון הבית של דונה גרציה הינו מלון ייחודי במרכז העיר טבריה כ-5 דקות הליכה מהכנרת. במלון 66 חדרים המשקיפים ברובם לטבריה ולכנרת. המלון מציע אירוח יוקרתי ומיוחד ...
דונה גרציה נשיא – האנציקלופדיה היהודית
jewiki.org.il › w › index
דונה גרציה הייתה פעילה מאד בחיים היהודיים ב אימפריה העות'מאנית ובאיטליה. בשנת 1555 פרסם האפיפיור פאולוס הרביעי בולה נגד "היהודים החבויים". בשנת 1556, בעיר אנקונה שבמחוז מארקֶה בצפון-מזרח איטליה, גזר האפיפיור להעלות על המוקד קבוצה של אנוסים פורטוגלים באשמת חזרה ליהדות. בתגובה ארגנה גרציה את חרם אנקונה - הטלת חרם מסחרי של יהודים על נמל אנקונה.
מלון דונה גרציה טבריה
https://www.donagracia.com
מלון ומוזיאון הבית של דונה גרציה נמצא במרכז העיר טבריה, מרחק הליכה מחופי הכנרת.
דונה גרציה: 500 שנה להולדתה של הציונית הראשונה
www.e-mago.co.il › Editor › history-3501
Oct 17, 2010 · 500 שנה להולדתה של דונה גרציה, הציונית הראשונה,שרכשה מהשולטן התורכי את טבריה כמקלט לנרדפי האינקוויזיציה ליסבון המאה השש עשרה, מקור ויקיפדיה. דונה גרציה נשיא נולדה ב- 1510 בליסבון, פורטוגל, למשפחת אנוסים שברחה מספרד. ב- 1528 היא נישאה לפרנצסקו מנדס (בנבנישתי), בנו של בנקאי ממשפחת אנוסים.
דונה גרציה: 500 שנה להולדתה של הציונית הראשונה
www.e-mago.co.il/Editor/history-3501.htm
דונה גרציה נשיא נולדה ב- 1510 בליסבון, פורטוגל, למשפחת אנוסים שברחה מספרד. ב- 1528 היא נישאה לפרנצסקו מנדס (בנבנישתי), בנו של בנקאי ממשפחת אנוסים.
דונה גרציה (חנה) נשיא (1510 בערך - 1569) - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › item
המידע בדף זה עוסק בדונה גרציה (חנה)נשיא, יהודייה אנוסה שפעלה למען האנוסים וקהילות היהודים במאה ה-16. פעלה למען חידוש הבנייה בטבריה.
המורשת שלי - הקשר הרב דורי
https://www.ravdori.co.il › סיפורים
דונה-גרציה-מנדס דונה גרציה נשיא (1510 – 1569; נקראה בעברית: חנה; שמהּ הנוצרי: ביאטריס דה לונה מיקז), ... מצפה דונה גרציה בטבריה – ויקיפדיה.
טבריה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › טבריה
דונה גרציה ודון יוסף ביקשו לבסס את העיר על תעשיית המשי והצמר, אך לא הצליחו לממש את חזונם. דונה גרציה מתה באיסטנבול בשנת 1569. ובשנת 1579 מת דון יוסף נשיא, בטרם הצליח לבסס את חזונו על הקמת העיר טבריה.
דון יוסף נשיא - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › דון_י...
במקביל, התבקש קרל החמישי על ידי אציל בשם פרנציסקו דה ארגון ללחוץ על דונה גרציה שתיתן לו לאישה את בתה ריינה. התמריץ של קרל למעשה זה נבע מהבטחתו של פרנסיסקו ...
במרחב הפרטי והציבורי נשיא של דונה גרציה מקומה הספרות העברית ...
http://www.shaanan.ac.il › Ktav_Et › Shnaton
מילות מפתח: דונה גרציה מנדס חנה נשיא. ; גירוש ספרד; רומן היסטורי; דמות ראשית; דמות. משנ. ית; מעמד האישה . מקומה. של דונה גרציה. נשיא. במרחב הפרטי והציבורי.
דונה גרציה - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › דונה-גרציה
דונה גרציה. דון יוסף נשיא – ויקיפדיה. https://he.wikipedia.org/wiki/דון_יוסף_נשיא. מוזיאון "הבית של דונה גרציה" - התאחדות המלונות טבריה.
Gracia Mendes Nasi - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Gracia_Mendes_Nasi
Gracia Mendes Nasi (1510 – 1569) was a Portuguese intellectual and one of the wealthiest Jewish women of Renaissance Europe.She married Francisco Mendes/Benveniste.She was the maternal aunt and business partner of João Micas (alias, Hebrew name Joseph Nasi), who became a prominent figure in the politics of the Ottoman Empire.She also developed an escape …
דונה גרציה נשיא (1569-1510): אשת חזון - מכון שכטר למדעי היהדות
https://schechter.ac.il › מאמרים
בשנת 2010 צוין יום הולדתה ה-500 של אחת הנשים הבולטות ביותר בהיסטוריה של עם ישראל, דונה גרציה נשיא. כתוצאה מכך, הכריז משרד החינוך בגאווה על ...
דונה גרציה נשיא wiki | TheReaderWiki
https://thereaderwiki.com/he/דונה_גרציה_נשיא
דונה גרציה נשיא (בפורטוגזית: Gracia Mendes Nasi; ‏20 ביוני 1510 – 3 בנובמבר 1569; שמה העברי: חנה; שמהּ הנוצרי: ביאטריס דה לונה מיקז) הייתה אשת עסקים, נדבנית ומדינאית אנוסה שחזרה ליהדות. ביאטריס דה לונה-גרציה נשיא נולדה ב-1510 בליסבון ...
טבריה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/טבריה
טבריה מכונה "טבור הארץ", ובשם זה נקרא חיבור של רבה של טבריה, משה קליערס, העוסק בתולדות העיר ובקדושתה. על הזיקה בין שם העיר לטבור, נכתב כי כמו ה טבור בגוף האדם, מחלקת טבריה את גבולות ארץ ישראל המיושבת באותה פרופורציה שבה מחלק ה'טבור' את גוף האדם.
דונה גרציה נשיא – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/דונה_גרציה_נשיא
דונה גרציה נשיא (בפורטוגזית: Gracia Mendes Nasi; ‏20 ביוני 1510 – 3 בנובמבר 1569; שמה העברי: חנה; שמהּ הנוצרי: ביאטריס דה לונה מיקז) הייתה אשת עסקים, נדבנית ומדינאית אנוסה שחזרה ליהדות.