חיפשת:

דגל שמחת תורה

מה דגל שמחת תורה שלך אומר עלייך?
https://blog.nli.org.il/simchat_torah
Oct 01, 2017 · דגל שמחת תורה משנת 1923, הדגל נוצר בירושלים. מתוך אוסף ביל גרוס כבר בראשית ההתיישבות הציונית "נוצלו" דמויות מופת בעם ישראל לקידום מטרות ציוניות.
מה דגל שמחת תורה שלך אומר עלייך? - בלוג הספרייה הלאומית
https://blog.nli.org.il › simchat_torah
הצטרפו למסע המופלא של דגלי שמחת תורה: סיפור שמתחיל בימי הביניים, ממשיך בציונות ונמשך עד לימינו אנו.
דגל שמחת תורה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › דגל_...
דגלי שמחת תורה ניתנים לילדים כתחליף לספרי התורה בעת הריקודים. מאז החל השימוש בדגל, מהמאה ה-17, עיצובו השתנה בהשפעת אירועים ודמויות בהיסטוריה היהודית. תוכן ...
., נר ותפוח, על שום מה? - רב מסר
http://messages.responder.co.il › ...
כמו קינוח לארוחה טובה, כך ממתינה לנו חגיגת שמחת תורה ביום האחרון של סוכות, המזכירה את שנות ילדותנו בהן נהגנו להצטייד בזמן ומראש בדגל שמחת תורה.
דגל שמחת תורה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › דגל_שמחת_תורה
דגל שמחת תורה המודפס הראשון בעולם, הודפס ככל הנראה במרכז אירופה, (יש הסוברים שבווינה, אוסטריה) [דרוש מקור], על הדגל נכתב הפסוק: "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".
שמחת תורה דגל להדפסה - YouTube
www.youtube.com › watch
יצירה של דגל להדפסה לכבוד שמחת תורהלהורדת הקובץ להדפסה של הדגל הכנסו לאתר ישלה רעיונות מה לעשות עם ילדיםhttps ...
דגל שמחת תורה לילדים - שיקשוק סיטונאות
https://shikshuk.com › product › דגל-...
דגל שמחת תורה גדול | דגל שמחת תורה לילדים, גדול, ההדפס משתנה, המחיר הוא ליחידה אחת, איכותי, מגיע בשלל דוגמאות, בחירת הצבע והדגם נעשית באופן אקראי, ...
התנועה המסורתית : הרכיבו את דגל שמחת תורה ...
https://www.masorti.org.il › simhatorah
הרכיבו את דגל שמחת תורה שלכם/ן. עמוד הבית > חגים ומועדים > חגי תשרי > שמחת תורה ... דף צביעה לשמחת תורה. מצרכים. מדפסת, צבעים, מקל ודבק/שדכן. אופן ההכנה.
מה דגל שמחת תורה שלך אומר עלייך?
blog.nli.org.il › simchat_torah
Oct 01, 2017 · על דגלי שמחת התורה החלו להופיע שלל מסרים לאומיים: תמונתו של הרצל נשזרה במסורת המחודשת, מגן הדוד המוכר צויר יחד עם ספרי תורה, ומשפטים לאומיים דוגמת "בעד עמנו, ארצנו ותורתנו" נכתבו על הדגלים הציוניים. דגל שמחת תורה משנת 1923, הדגל נוצר בירושלים. מתוך אוסף ביל גרוס.
שמחת תורה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › שמחת_תורה
הקריאה בתורה ומנהגיה
דגל לשמחת תורה, ורשה, 1905
web.nli.org.il › sites › nli
דגל לשמחת תורה שהודפס בוורשה בשנת 1905. במרכז הדגל ארון קודש וסביבו דמותו של משה רבנו אוחז בלוחות הברית, אהרון הכהן עונד את החושן והרצל חובש מגבעת. מראשו של משה יוצאות שתי קרני אור בהשראת הפסוק "קרן עור פניו" (שמות לד כט). עוד מופיעים על הדגל פסוקים שונים הקשורים לשמחת החג ...
דגלי שמחת תורה לצביעה
www.gan-li.co.il › דגלי-שמחת-תורה-לצביעה
דגלי שמחת תורה לצביעה. לחצי על התמונה להגדלה.
דגל שמחת תורה 1 - נוסטלגיה אונליין - אתר הנוסטלגיה הישראלית
http://www.nostal.co.il › Site
דגלי שמחת תורה. ד"ר חיים גרוסמן ז"ל חוקר תרבות ישראלית. היום השמיני והאחרון של חג הסוכות הוא "יום שמיני עצרת" ו"יום חג שמחת תורה" הנחגגים בארץ כיום אחד.
דגלי שמחת תורה לצביעה
www.gan-li.co.il/דגלי-שמחת-תורה-לצביעה
דגלי שמחת תורה לצביעה תוצרת גן לי. משווקים לכל חלקי הארץ ולעולם כתובת: חיפה (צ.קרית אתא), שד' ההסתדרות 240 כתובת מייל: ganli1515@gmail.com
שמחת תורה דגל להדפסה - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=AHEDQw4ADWA
יצירה של דגל להדפסה לכבוד שמחת תורהלהורדת הקובץ להדפסה של הדגל הכנסו לאתר ישלה רעיונות מה לעשות עם ילדיםhttps ...
שישו ושמחו: דגלי שמחה תורה מתנוססים במוזיאון ארץ ישראל ...
https://www.haaretz.co.il/kids/1.3413807
Oct 11, 2011 · דגל שמחת תורה, על כל הסמליות הטבועה בו, מהווה עבור משפחות רבות, ובמיוחד עבור הילדים, ביטוי של חגיגיות. ואין זה פלא, הלוא במקורות היהודיים יום חג שמחת תורה הוא חגם של הילדים, כשהדגל מילא ועדיין ...
שמחת תורה - NLI
www.nli.org.il › he › discover
דגל שמחת תורה, 1980, מתוך אוסף ביל גרוס. שמחת תורה. שמחת תורה הוא חג יהודי החל בכ"ב תשרי (כ"ג בחו"ל), למחרת יומו האחרון של חג הסוכות. בשמחת תורה חוגגים את סיום קריאת המחזור השנתי של 54 הפרשות בחמשת חומשי התורה, והתחלת המחזור מחדש בקריאת פרשת בראשית.
לא תנפנפו אותן: ילדות על דגלי שמחת תורה - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › שמחת תורה
דגלי שמחת תורה היו תמיד צבעוניים ועליזים: ציורים של ילדים רוקדים, "ארון קודש" שנפתח, ולפעמים אפילו תפוח מתוק למעלה - רק ילדות לא היו שם.
דגל לשמחת תורה, ורשה, 1905
https://web.nli.org.il/sites/nli/english/digital...
Detailed description. דגל לשמחת תורה שהודפס בוורשה בשנת 1905. במרכז הדגל ארון קודש וסביבו דמותו של משה רבנו אוחז בלוחות הברית, אהרון הכהן עונד את החושן והרצל חובש מגבעת. מראשו של משה יוצאות שתי קרני אור ...
דגלי שמחת תורה – המקור למנהג העממי | היגיון בשיגעון
https://www.zeevgalili.com › 2014/10
מאת: יואל רפל –. מנין ומתי צמח המנהג שבו בשמחת תורה הילדים באים לבית הכנסת ודגל בידם. ולא רק דגל. מוסיפים לו גם תפוח (עץ או אדמה) ונר.
דגל שמחת תורה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/דגל_שמחת_תורה
דגל שמחת תורה (ביידיש: באַנער שמחת תורה) הוא דגל מקושט שמניפים ילדים כחלק ממנהג חגיגות ההקפות הנערכות בחג היהודי שמחת תורה. במהלך ההקפות נהוג להוציא את ספרי התורה מארון הקודש ולרקוד במעגלים סביב בימת בית הכנסת. דגלי שמחת תורה ניתנים לילדים כתחליף לספרי התורה בעת הריקודים. מאז החל השימוש בדגל, מהמאה ה-17, עיצובו השתנה בהשפעת אירועים ודמויות בהיסטוריה היהודית.