שיטת מונטסורי - גישה חינוכית לגיל הרך | פתח תקווה | גן ...
https://www.orbalev.com/montessoriהשיטה גובשה על בסיס תצפיות שערכה על ילדים שלהם ניתנה סביבת למידה חופשית, דבר שהוביל בשנת 1907 למסקנתה כי גילתה את "טבעו האמיתי של הילד". מונטסורי יצרה על יסוד תצפיותיה סביבת למידה הבנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות. השיטה נועדה לאפשר לילדים להביא לידי ביטוי את ...
להיות מורה משפיע - מנהיגות בחיים
amithaim.com › 2018/01/02 › lehiot-more-mashpiaמה הן הסיבות לכך שתלמידים אינם מקבלים כיום את סמכות המורים?
עקרונות הוראה - Edu
https://edu.gov.il/minhalpedagogy/Special/telem/...הוראה מתווכת הינה גישה חינוכית, המכירה בקיומה של שונות בין בני-האדם ומציבה את התלמיד במרכז התהליך הלימודי. עפ"י גישה זו יש לאפשר לתלמיד קצב למידה והתפתחות המותאמים לו, להציב בפניו מטרות לימודיות, חברתיות ואישיות ההולמות את יכולתו, את נטיותיו ואת צרכיו, תוך שיתופו בתהליך ...
פורטל מס"ע | כיצד מורה כשיר הופך למורה טוב? על שיפוט, חכמה ...
https://portal.macam.ac.il/article/כיצד-מורה-כשיר-הופך-למורה...מכאן עולה גם בעיה ומגבלה רצינית ביותר לגישת יכולות המורה, והיא שבעוד שיכולות המורה הן הכרחיות לביצוע משימתו הן אינן מספיקות, שכן נדרש תמיד מהלך של שיפוט עצמי כדי להכריע באיזה יכולות יש לעשות שימוש בכל סיטואציה נתונה עם תלמידים נתונים בתהליך המסוים של הכשרתם. מכאן, ש הוראה ...
עקרונות הוראה - Edu
https://edu.gov.il/minhalpedagogy/Special/telem/...הנחות יסוד. בכל ילד מתקיים אזור של התפתחות קרובה (Zone of Proximal Development), שהוא למעשה הטווח שבין יכולות הלומד לבצע פעולה כלשהי בכוחות עצמו לבין יכולותיו לעשות זאת עם סיוע. פועל יוצא של רעיון אזור ההתפתחות הקרובה והשפעת האינטראקציה החברתית על התפתחות החשיבה הוא התיאוריה של למידה ...
להיות מורה משפיע - מנהיגות בחיים
https://amithaim.com/2018/01/02/lehiot-more-mashpiaפורטל מס"ע | כיצד מורה כשיר הופך למורה טוב? על שיפוט, חכמה ...
portal.macam.ac.il › article › כיצד-מורהמכאן עולה גם בעיה ומגבלה רצינית ביותר לגישת יכולות המורה, והיא שבעוד שיכולות המורה הן הכרחיות לביצוע משימתו הן אינן מספיקות, שכן נדרש תמיד מהלך של שיפוט עצמי כדי להכריע באיזה יכולות יש לעשות שימוש בכל סיטואציה נתונה עם תלמידים נתונים בתהליך המסוים של הכשרתם. מכאן, ש הוראה ...
גישה מערכתית לשינוי חינוכי - http
https://cms.education.gov.il › rdonlyres › Docume...בעבודה זו נציג מודל מערכתי לשינוי חינוכי, שיושם בקרב 19. מורים ו-1,324 תלמידים בבתי ספר ציבוריים. המחקר בוצע. בעיר בינונית בארה"ב. המורים השתתפו בהשתלמות ...
פורטל מס"ע | גישות חינוכיות
https://portal.macam.ac.il/masa-keyword/גישות-חינוכיותהוא מבהיר את התפיסה הפילוסופית שביסוד גישה זו ומנכיח את הפרקטיקות לביצועה. הגישה החינוכית המתוארת רואה בבריאותו הפיזית והנפשית של הילד תנאי ויסוד להתפתחותו הרגשית, המנטלית והחברתית.
עקרונות הוראה - Edu
edu.gov.il › minhalpedagogy › Specialהנחות יסוד. בכל ילד מתקיים אזור של התפתחות קרובה (Zone of Proximal Development), שהוא למעשה הטווח שבין יכולות הלומד לבצע פעולה כלשהי בכוחות עצמו לבין יכולותיו לעשות זאת עם סיוע. פועל יוצא של רעיון אזור ההתפתחות הקרובה והשפעת האינטראקציה החברתית על התפתחות החשיבה הוא התיאוריה של למידה ...
מקום המנהיגות בתפיסת תלמידים את המורה הטוב
https://www.hebpsy.net/files/nOAr5vovyhEe8xeLUehw.docתכונות אחרות שעיקרן כבוד, וסימפטיה כלפי התלמידים ותמיכה רגשית, נתמכו אף הן יותר על ידי בעלי הענין, הקרובים יותר לתפקיד התלמיד מאשר לתפקיד המורה, קרי התלמידים וההורים. החוקרות מסיקות אם כן, כי "כוחות וצרכים אלה (תרבות, אינטרס) חזקים יותר מאיזו קונספציה תיאורטית על תפקיד המורה ...
כיצד מורה כשיר הופך למורה טוב? על שיפוט, חכמה ומידות טובות ...
https://portal.macam.ac.il › article › כ...זוהי גישה מבוססת מידות-טובות (של המורה), והיא שונה מגישה המדגישה כשירויות או ... שבמסגרתה, השאלה מה רצוי מבחינה חינוכית, תוסיף ותהיה שאלה מרכזית גם בהמשך ...
מודלים של התערבות חינוכית, עקרונות ודוגמה / תרבות כללית ...
https://he.thpanorama.com/articles/cultura-general/...מודלים של התערבות חינוכית, עקרונות ודוגמה. ה התערבות חינוכית היא מקיפה פעולות המבקשות את התלמיד להשיג התפתחות אינטגרלית באמצעות חינוך. התערבויות חינוכיות אינן כל פעולה חינוכית, אלא מתייחסות לסדרה של אסטרטגיות (אשר יכולות להיות חלק מתוכנית) התלויות בצורך של התלמיד.
פילוסופיה של החינוך - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › פילוס...לא השתמר כל תיעוד למשנה חינוכית מגובשת אצל סוקרטס, אך דרך החינוך שלו מתוארת בכתביו ... על פי גישה זו, הקשורה קשר הדוק ל פרניאליזם , המורה צריך לנסות להעביר ...
המורה החדש: ידע מקצועי ופחות השכלה כללית - Ynet
https://www.ynet.co.il › articlesבשלוש השנים הראשונות ירכשו הסטודנטים תואר אקדמי (B.A או B.Sc) והשנה הרביעית תוקדש להסמכה בהוראה. "המורה האידיאלי: בעל גישה חינוכית". יו"ר הות"ת ...
גישה חינוכית הומנית מדי? - בין הצלצולים
https://www.itu.cet.ac.il › גישה-חינוכית...התחלתי השנה לחנך כיתה ח׳, אשר בשנה שעברה הייתי מורה מקצועית שלהם. אני רכה, אימהית, מאמינה גדולה ב״שטיפת-מוח״ של התלמידים באני מאמין שלי, שהוא: אני מאמינה ...
להיות מורה משפיע - חלק ראשון - בין הצלצולים
https://www.itu.cet.ac.il/להיות-מורה-משפיע-חלק-ראשוןגישה סמכותית מסתמכת על המשאבים שהארגון מעמיד לרשותה – סנקציות ותגמולים. גישה משפיעה מתבססת על מקורות כוח אישיים – יחסי אנוש, ידע מקצועי, ערכים אישיים וכו'.
להיות מורה משפיע - חלק שני - בין הצלצולים
www.itu.cet.ac.il › להיות-מורה-משפיעהשיחות היו קשות. הוא הביע רגשות מרים של חוסר אונים ("אני לא יכול, אני רוצה הביתה"), של ייאוש ("אל תגרום לי לעשות דברים שאצטער עליהם אחר כך") ושל כעס גדול עלי ("איזה אבא רע אתה!
עקרונות הוראה - Edu
edu.gov.il › minhalpedagogy › Specialהוראה מתווכת הינה גישה חינוכית, המכירה בקיומה של שונות בין בני-האדם ומציבה את התלמיד במרכז התהליך הלימודי. עפ"י גישה זו יש לאפשר לתלמיד קצב למידה והתפתחות המותאמים לו, להציב בפניו מטרות לימודיות, חברתיות ואישיות ההולמות את יכולתו, את נטיותיו ואת צרכיו, תוך שיתופו בתהליך ...
ממחנך לחונך: המורה הטוב למאה העשרים ואחת
https://www.smkb.ac.il › 2-irit-levi-feldman-16יוטאגוגיה היא גישה פדגוגית המותאמת לצורך של הלומדים ללמודHeutagogical) ... התאורטית והפילוסופית־חינוכית, לעומת למשל המונח "המורה הראוי", אשר שכיח.
להיות מורה משפיע - חלק שני - בין הצלצולים
https://www.itu.cet.ac.il/להיות-מורה-משפיע-חלק-שניהשיחות היו קשות. הוא הביע רגשות מרים של חוסר אונים ("אני לא יכול, אני רוצה הביתה"), של ייאוש ("אל תגרום לי לעשות דברים שאצטער עליהם אחר כך") ושל כעס גדול עלי ("איזה אבא רע אתה!
פורטל מס"ע | גישות חינוכיות
portal.macam.ac.il › masa-keyword › גישותהוא מבהיר את התפיסה הפילוסופית שביסוד גישה זו ומנכיח את הפרקטיקות לביצועה. הגישה החינוכית המתוארת רואה בבריאותו הפיזית והנפשית של הילד תנאי ויסוד להתפתחותו הרגשית, המנטלית והחברתית.