פסחים | דף קא | קידוש במקום סעודה | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › talmudAug 11, 2014 · ומהשתא הוי ברכה לבטלה אם אין שם אורחין, וה"ר יונה פירש דאינה ברכה לבטלה דהא דאמרינן דאין קידוש אלא במקום סעודה היינו מדרבנן ואסמכוה רבנן אקראי 'וקראת לשבת עונג', ועיקר הקידוש מן התורה הוא ...
ברכה במקום סעודה – ספריית אסיף
https://asif.co.il › wpfb-fileעמוד ראשי File ברכה במקום סעודה. ברכה במקום סעודה ... קטגוריות, עלון שבות 127, נטילת ידים זימון וברכת המזון, פרק שמיני ברכות, כללי ...
פסחים | דף קא | קידוש במקום סעודה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-moed...Aug 11, 2014 · ומהשתא הוי ברכה לבטלה אם אין שם אורחין, וה"ר יונה פירש דאינה ברכה לבטלה דהא דאמרינן דאין קידוש אלא במקום סעודה היינו מדרבנן ואסמכוה רבנן אקראי 'וקראת לשבת עונג', ועיקר הקידוש מן …
פסחים | דף ק | קידוש במקום סעודה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-moed/massekhet-pesachim/פסחים-דף-ק...Dec 30, 2015 · התוספות, הרא"ש והרמב"ם הבינו שכל עוד מקום הקידוש הוא בבית אחד ובמפלס אחד, נחשב הקידוש במקום סעודה. ב. לעומתם, הר"ן סבר שכל עוד הקידוש לא נעשה בסמוך ממש למקום הסעודה - אין הוא נחשב במקום סעודה. נראה כי גם מחלוקת זו תלויה בשאלה מהו המוקד בדין קידוש במקום סעודה.
שולחן ערוך כפשוטו סימן קפ"ד-ברכה במקום סעודה, ומי ששכח ולא ...
https://torat-hayim.com/?page_id=9327הלכות ברכת המזון. סימן קפ"ד – ברכה במקום סעודה, ומי ששכח ולא בירך, ובו ו' סעיפים. לאחר שאכל אדם והתחייב בברכה אחרונה, אין זה ראוי שיעזוב את מקום אכילתו לפני שיברך. הדבר חשוב גם כדי שיהיה ניכר שהברכה קשורה לסעודה. סימן זה דן בגדרי ברכה במקום סעודה. סעיף א.
מנחת אשר | קידוש במקום סעודה - מנחת אשר
minchasasher.com › he › shiurאמנם באמת יש לעיין בכל עיקר גדר קידוש במקום סעודה, האם זה מדיני קידוש או מדיני סעודת שבת. דמחד גיסא יש לפרש דמדיני קידוש הוא דצריך לקדש במקום שקובע סעודתו, אך מאידך יש לפרש דכל עיקר הלכה זו מדיני סעודה הוא, דיש לסעוד במקום שיקדש. ולכאורה זה תלוי בטעם הלכה זו, דהרשב"ם בפסחים שם ...
קידוש במקום סעודה | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה
www.yeshiva.org.il › midrash › 22429והביא לעומת זאת את דעת רבנו יונה שיש לברך, ואין זו ברכה לבטלה משום שעיקר הקידוש מהתורה כנאמר "זוכרהו על היין", והדין שאין קידוש אלא במקום סעודה הוא רק מדרבנן, ולכן נהגו לקדש אף כשאין אורחים, כדי ...
ברכת המזון – ברכה במקום האכילה - הלכה יומית
http://halachayomit.co.il › Defaultתשובה: האוכל סעודה של פת, חייב לברך ברכת המזון במקום שאכל. כלומר, שלא ילך למקום אחר ויברך שם, אלא ישאר לשבת במקום שבו אכל, ויברך. ורק אחר כך יוכל ללכת לדרכו ...
יג – ברכה במקום אכילתו (איזה מאכלים טעונים ברכה במקומם)
https://ph.yhb.org.il › ברכות › ד - ברכת המזוןמפני חשיבותה של ברכת המזון קבעו חכמים לאומרה במקום הסעודה. לכתחילה יברך במקום שבו ישב בעת אכילתו, ובשעת הצורך, כל עוד הוא באותו החדר הוא נחשב כמברך במקום אכילתו ...
קידוש במקום סעודה | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/22429והביא לעומת זאת את דעת רבנו יונה שיש לברך, ואין זו ברכה לבטלה משום שעיקר הקידוש מהתורה כנאמר "זוכרהו על היין", והדין שאין קידוש אלא במקום סעודה הוא רק מדרבנן, ולכן נהגו לקדש אף כשאין אורחים, כדי ...
פסחים | דף ק | קידוש במקום סעודה | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › talmudDec 30, 2015 · התוספות, הרא"ש והרמב"ם הבינו שכל עוד מקום הקידוש הוא בבית אחד ובמפלס אחד, נחשב הקידוש במקום סעודה. ב. לעומתם, הר"ן סבר שכל עוד הקידוש לא נעשה בסמוך ממש למקום הסעודה - אין הוא נחשב במקום סעודה. נראה כי גם מחלוקת זו תלויה בשאלה מהו המוקד בדין קידוש במקום סעודה.
שינוי מקום בסעודה והשפעת על ברכת המזון | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › halakhaמקור חיוב ברכה במקום האכילה, שינוי מקום, מפינה לפינה וסיכום מעשי. ... אך הרמב"ם (הלכות ברכות ד', ג) פסק שאם משנה את מקומו באמצע סעודת פת ...
פרק חי - קידוש במקום סעודה • אתר הרב מרדכי אליהו
https://harav.org/books/mahamar_mordechay_shabat_1_18קידוש במקום סעודה. א – "אין קידוש אלא במקום סעודה", דכתיב: "וקראת לשבת עונג". ודרשו חז"ל: "במקום שקראת לשבת", דהיינו במקום שמקדשים את השבת "שם יהיה העונג", שם תהיה הסעודה. ולכן, צריך אדם לקדש במקום הסעודה (ובגדר סעודה ראה להלן סעי' ט"ו), ומי שקידש ולא סעד – לא יצא ידי חובת קידוש.
קידוש במקום סעודה - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets(ה) כתבו הגאונים הא דאין קידוש אלא במקום סעודה אפילו אכל דבר מועט או שתה כוס של יין שחייב עליו ברכה יצא ידי קידוש במקום סעודה וגומר סעודתו במקום אחר ודוקא ...
פרק חי - קידוש במקום סעודה • אתר הרב מרדכי אליהו
harav.org › books › mahamar_mordechay_shabat_1_18קידוש במקום סעודה. א – "אין קידוש אלא במקום סעודה", דכתיב: "וקראת לשבת עונג". ודרשו חז"ל: "במקום שקראת לשבת", דהיינו במקום שמקדשים את השבת "שם יהיה העונג", שם תהיה הסעודה. ולכן, צריך אדם לקדש במקום הסעודה (ובגדר סעודה ראה להלן סעי' ט"ו), ומי שקידש ולא סעד – לא יצא ידי חובת קידוש.
לקבוע ברכה במקום סעודה, ועד כמה יכול לברך מי ששכח ולא בירך
https://daat.ac.il › seuda › siman184סימן קפד: לקבוע ברכה במקום סעודה, ועד כמה יכול לברך מי ששכח ולא בירך. סעיף א. מי שאכל במקום אחד, צריך לברך קודם שיעקור ממקומו. (הגה: ועיין לעיל סי' קע"ח), ...
מקום וזמן ברכת המזון | הרב אליעזר מלמד | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashיג - ברכה במקום אכילתו (איזה מאכלים טעונים ברכה במקומם). יד - עד אימתי יכול לברך. ... ואם נעשה רעב עד שהתחיל לרצות לאכול סעודה נוספת, הפסיד את הברכה.
מנחת אשר | קידוש במקום סעודה - מנחת אשר
https://minchasasher.com/he/shiur/פרשה-שיעורים/פרשת-יתרו-קידוש...אמנם באמת יש לעיין בכל עיקר גדר קידוש במקום סעודה, האם זה מדיני קידוש או מדיני סעודת שבת. דמחד גיסא יש לפרש דמדיני קידוש הוא דצריך לקדש במקום שקובע סעודתו, אך מאידך יש לפרש דכל עיקר הלכה זו מדיני סעודה הוא, דיש לסעוד במקום שיקדש. ולכאורה זה תלוי בטעם הלכה זו, דהרשב"ם בפסחים שם ...
קידוש במקום סעודה (תש"ע) - Torah Base - מנחת אשר
https://www.torahbase.org › ... › יתרוא) דעת הגאונים כפי שהובא בשו"ע סימן רע"ג סעיף ה' "כתבו הגאונים הא דאין קידוש אלא במקום סעודה אפילו אכל דבר מועט או שתה כוס יין שחייב עליו ברכה ...
הלכות הפסק בסעודה - הידברות
https://www.hidabroot.org › ילקוט-יוסףה מי שהתחיל לאכול במקום אחד, ועקר ממקומו והמשיך סעודתו במקום אחר, אין צריך לחזור למקומו הראשון כדי לברך שם ברכת המזון, אלא יכול לברך ברכת המזון ...
שולחן ערוך כפשוטו סימן קפ"ד-ברכה במקום סעודה, ומי ששכח ולא ...
torat-hayim.comהלכות ברכת המזון. סימן קפ"ד – ברכה במקום סעודה, ומי ששכח ולא בירך, ובו ו' סעיפים. לאחר שאכל אדם והתחייב בברכה אחרונה, אין זה ראוי שיעזוב את מקום אכילתו לפני שיברך. הדבר חשוב גם כדי שיהיה ניכר שהברכה קשורה לסעודה. סימן זה דן בגדרי ברכה במקום סעודה. סעיף א.
סעודה (הלכה) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › סעוד...ברכת המזון היא ברכה אחרונה הנאמרת על פי ההלכה בסיום כל סעודה בה נאכל לחם. חיוב הברכה הוא מהתורה וחכמים תקנו שלא לברכה במקום שאכל בסעודה ...