חיפשת:

ברא שיתין

Strong's Hebrew: 1254. בָּרָא (bara') -- choose - Bible Hub
https://biblehub.com/hebrew/1254.htm
I. בָּרָא 53 verb shape, create (compare Arabic probably loan-word, form, fashion by cutting, shape out, pare a reed for writing, a stick for an arrow, but also , create; Phoenician הברא CIS i. 347 …
בראשית פרק א
www.shoresh.org.il › spages › articles
אל תיקרי "בראשית", אלא 'ברא שית', דהיינו ה'שיתין', הוא החלל שתחת המזבח, שאליו היו יורדים היין והמים בשעת הניסוך, ודמי הנסכים [רש"י שם וכן משמע מהרמב"ם דלהלן], ע"י שני נקבים שהיו בקרן מערבית דרומית ...
באר | Abarim Publications Theological Dictionary (Old …
https://www.abarim-publications.com/Dictionary/b/b-a-r.html
May 05, 2014 · בור. The verb בור ( bur) is "possibly a by-form of באר ( ba'ar )" according to HAW Theological Wordbook of the Old Testament. It occurs only in Ecclesiastes 9:1, and over the …
ילקוט שמעוני בראשית – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ילקוט_שמעוני
תנא דבי רבי ישמעאל: אל תקרא בראשית, אלא "ברא שית". שיתין מששת ימי בראשית נבראו, שנאמר: "חמוקי ירכיך כמו חלאים", אלו שיתין החלולים ויורדים עד התהום. "מעשה ידי אמן", מעשה אומנותו של הקב"ה:
חנות תוספי תזונה טבעיים, צמחי מרפא - צפו בקטלוג - ברא
https://bara.co.il
מרכזי ברא צמחים; נק' מכירה וחלוקה; יצירת קשר; אודות ברא
סוכה מט א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › סוכ...
... בר בר חנה א"ר יוחנן שיתין מששת ימי בראשית נבראו שנאמר (שיר השירים ז, ... א) בראשית אל תיקרי בראשית אלא ברא שית תניא ר' יוסי אומר שיתין ...
שיתין נשמין – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/שיתין_נשמין
שיתין נשמין. ”שינת הסוס.“. סוס ישן ב עמידה. שִׁיתִין נִשְׁמִין או שִׁיתִין נִשְׁמֵי (מ ארמית - שישים נשימות) הוא שיעור זמן הלכתי למדידת שינה. ישנן דעות שונות בספרות ה הלכה לגבי אורכו של השיעור ...
Bereshit - Genesis - Chapter 1 (Parshah Bereshit)
https://www.chabad.org/library/bible_cdo/aid/8165
Here too, you say בְּרֵאשִׁית בָּרָא אלֹהִים, like בְּרֵאשִׁית בְּרֹא, in the beginning of creating. And similar to this is,“At the beginning of the Lord’s speaking (דִּבֶּר) to Hosea,” ( Hos. 1:2), i.e., at the beginning …
פורטל הדף היומי: התהום הקורא מתחת למזבח (סוכה מח ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
בדברי הלל אלו נמצא הבסיס לתורת ה"שיתין" של רבא ורב ענן. "אם אני כאן הכל כאן" – משפט שעלול להיות שיא הגאווה וההתנשאות, אך גם ביטוי למיצוי נוכחות האדם, נוכחות הנובעת ממימוש מקום ההסתר שבמעמקים, וחיבורו אל פני היש הפרטי המתמלא ממנו. זהו אכן קיום החיות באדם, וממילא השמחה.
שיתין
https://www.aspaklaria.info/300_SHIN/שיתין.htm
שיתין (ראה גם: כלי משכן-מזבח, מזבח, קרבן-נסכים) זהר:
שיתין - Aspaklaria
http://www.aspaklaria.info › שיתין
אמר ליה הכי אמר רבי יוחנן בשעה שכרה דוד שיתין קפא תהומא ובעי למשטפא עלמא, אמר דוד חמש עשרה מעלות ... תנא דבי ר' ישמעאל בראשית, אל תיקרי בראשית אלא ברא שית.
השיתין – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/השיתין
שיתין, באתר "מכון המקדש" הערות שוליים [ עריכת קוד מקור | עריכה ] ^ משנה , מסכת מידות , פרק ג', משנה ג'.
ילקוט שמעוני על בראשית א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ילקוט_שמעוני
תנא דבי רבי ישמעאל: אל תקרא בראשית, אלא "ברא שית". שיתין מששת ימי בראשית נבראו, שנאמר: "חמוקי ירכיך כמו חלאים", אלו שיתין החלולים ויורדים עד התהום. "מעשה ידי אמן", מעשה אומנותו של הקב"ה:
דף הבית - ברא צמחים
https://www.barapro.co.il
כל המידע הניתן על ידי חברת ברא צמחים באתר זה אינו התוויתי ואינו רפואי. המלצותינו לגבי תזונה נכונה ושימוש בתוספי תזונה ובצמחי מרפא אינן מתיימרות להחליף טיפול רפואי וייעוץ על ידי רופא / מטפל.
התהום הקורא מתחת למזבח (סוכה מח ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
מכלל הדרשות הבאות בהמשך משתמע שה"שיתין" היו מין חללים שירדו "עד תהום" מתוך מזבח העולה שבמקדש. הבאת דרשת "'בראשית' - ברא שית" בהקשר זה מלמדת על האופן בו ראו ...
ילקוט שמעוני/בראשית/רמז ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ילקוט_שמעוני
תנא דבי רבי ישמעאל אל תקרא בראשית אלא ברא שית שיתין מששת ימי בראשית נבראו שנאמר חמוקי ירכיך כמו חלאים אלו שיתין החלולים ויורדים עד התהום. מעשה ידי אמן מעשה אומנותו של הקב"ה:
שיתין – ויקימקדש
wiki.temple.org.il › wt › שיתין
מילת הפתיחה של התורה מקפלת בתוכה רעיון יסודי, ולדעת חז"ל הכוונה היא לאחד הדברים שנבראו בראשית הבריאה, זה ה'שיתין', כלומר, ראשית יצירת העולם ה חלה במקום העבודה במקדש. כך מובא ב'מדרש הגדול': "ממקום ה'שיתין' - נברא העולם" [9], ומבואר בדברי חז"ל, שהמושג 'שיתין', עניינו 'יסוד' ו'בסיס'.
בראשית - ברא שיתין | TorahAnytime.com
https://www.torahanytime.com
בראשית - ברא שיתין. • • •. RecentWatchingFollowing. LECTURES ADDED IN LAST 7 DAYS. LECTURES BEING WATCHED NOW. Register / Login to follow Speakers.
התקשרות 532 | התקשרות 523 - כל המדורים ברצף - צעירי חב"ד
http://www.chabad.org.il › Article
ואיתא בגמרא4: "בשעה שכרה דוד שיתין קפא תהומא (צף התהום למעלה) ובעא למשטפא ... וקוראים מ"בראשית ברא" עד "אשר ברא אלוקים לעשות", ואין נוהגים לפרוש טלית על ראש ...
השיתין - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › השיתין
קישורים חיצונייםעריכה · הרב דוב ברקוביץ, התהום הקורא מתחת למזבח, פורסם במוסף 'שבת' של מקור ראשון. מאתר פורטל הדף היומי · שיתין, באתר "מכון המקדש" ...
פרשת בראשית - המחסום האחרון בפני השיטפון | הרב נתנאל יוסיפון ...
https://www.yorotn.com › single-post
וכוונתו, שבמילה זו נרמזנו, שה' ברא את השיתין, הבורות שמתחת למזבח, שלתוכם היו נשפכים ... ודוד המלך במהלך הכנותיו לבניין בית המקדש, ניקה את שיתין וחפרם מחדש.
Steinsaltz on Sukkah 49a - Sefaria
https://www.sefaria.org › Steinsaltz_o...
א אמר רבה בר בר חנה אמר ר' יוחנן: שיתין שהם הנקבים והחללים שהיו במזבח ... א) אל תיקרי "בראשית" אלא "ברא שית", כלומר: מראשית בריאת העולם נבראו שיתין אלה.
חידושי אגדות על מסכת סוכה מ״ט א
https://www.sefaria.org.il › Chidushei...
שיתין מששת כו' חמוקי יריכיך אלו השיתין כו'. ... נראה דדרש כן משום דס"ל דבראשית ברא וגו' סדר הבריאה הוא דקחשיב דאיכא מאן דס"ל הכי כמפורש פרק אין דורשין וא"כ ...
ברא צמחים | חנות מקוונת און ליין
https://bara.co.il/עמוד-הבית-של-חנות-ברא
חמוציות מיובשות אורגניות ברכז תפוחים אורגני | ORGANIC DRIED CRANBERRIE APPLE JUICE INFUSE.
ברא‎ (Hebrew, Aramaic): meaning, origin, translation - WordSense …
https://www.wordsense.eu/ברא
הבריאה והמקדש (ודוד והשיתין)
www.hidush.co.il › hidush
Oct 10, 2020 · פרשת שבוע בראשית בראשית א א הבריאה והמקדש (ודוד והשיתין) נכתב על ידי יניב, 10/10/2020 "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ” (בראשית א,א). '"בְּרֵאשִׁית בָּרָא" – אין המקרא הזה אומר אלא דרשני, כמו שדרשוהו רבותינו ז"ל: בשביל התורה שנקראת (משלי ח כב) "רֵאשִׁית דַּרְכּוֹ", ובשביל ישראל שנקראו (ירמיהו ב ג) "רֵאשִׁית תבואתו"' (רש”י).