בראשית ד: הרצח הראשון באנושות - פורטל עובדי הוראה | מרחב ...
pop.education.gov.il/tchumey_daat/tanach_mamlachti/...סיפור הרצח בא אחרי סיפור החטא הקדמון בגן עדן: פרקים ב'-ג' בספר בראשית שייכים לאדם, פרק ד' שייך לבנו קין. חוטים רבים מקשרים בין שני הסיפורים הכרנולוגיים: במרכז שניהם עומד סכסוך- בפרק ג' סכסוך בין אדם ואשתו, ובפרק ד' סכסוך בין אחים.
ביאור:רש"י בראשית ד - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...דמי אחיך - דמו ודם זרעיותיו כל ילדיו שהיו יכולים להיוולד (ולכן נכתב "דמי" בלשון רבים). דבר אחר הסבר אחר למה כתוב "דמי" ברבים ולא "דם" ביחיד: ...
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק ד
https://mechon-mamre.org/i/t/t0104.htmבראשית פרק ד. א וְהָאָדָם, יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ; וַתַּהַר, וַתֵּלֶד אֶת-קַיִן, וַתֹּאמֶר, קָנִיתִי אִישׁ אֶת-יְהוָה. ב וַתֹּסֶף לָלֶדֶת, אֶת-אָחִיו אֶת-הָבֶל; וַיְהִי-הֶבֶל, רֹעֵה צֹאן, וְקַיִן, הָיָה עֹבֵד אֲדָמָה.
פרשנות המקרא - daat.ac.il
https://daat.ac.il/he-il/tanach/parshanut_hamikraפרשנותו של המלבי"ם למקרא / ד"ר עמוס פריש (גיליון 4 ב תשנ"ג) לדרכו הפרשנית של ר' יונה אבן ג'נאח: ייחוס דברים לרחוק ולא לקרוב / פרופ' מערבי פרץ
בראשית פרק ד' – סיכומונה
sikumuna.co.il/wiki/בראשית_פרק_ד'בראשית – פרק ד' (סיפור קין והבל, שירת למך) פסוק 1 – "והאדם ידע את חוה אשתו..." רש"י מסביר: "קודם שחטא ונטרד (גורש) מגן העדן וכן ההריון והלידה..". כלומר לפי רש"י, המעשה אירע בעבר הרחוק, עוד לפני סיפור גן העדן. רש"י מעוניין לבטל את הפירוש המיני של הסיפור, כנגד הפירוש הנוצרי, המקשר בין ...
פרשנות המקרא בעת החדשה | לקסיקון לתרבות ישראל | תרבות.il
https://tarbutil.cet.ac.il/lexicon/פרשנות-המקרא-בעת-החדשהבראשית | סיפורה של חוה | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakhJan 06, 2016 · החלק הראשון של סיפור המסגרת (פסוקים א' - ב') מספר על לידת חוה את קין ועל קריאת שמו. ברור שלידת הבל היא אירוע משני ושהבל הוא דמות משנית בסיפור, כפי שנראה מהלשון 'ותוסף' [3], מכינוי הבן השני 'אחיו' של הראשון, וממשמעות שמו; בנוסף לכך, הבל הוא פאסיבי בחלק הראשון של הסיפור ונעלם לחלוטין ...
בראשית פרק ד | 929 – תנך ביחד
https://www.929.org.il › pageסיכומים הסברים מאמרים מעניינים וטורי דעה על בראשית פרק ד מאת מיטב הכותבים בישראל. ... בראשית ד. משפט וחצי על הפרק היומי. קומדיה זו לא, זו הרי טרגדיה, ...
תקציר בראשית פרק ד' | התנך - אתר התנ"ך
https://www.hatanakh.com › nodeפרק ד' מספר את סיפור שני הילדים הראשונים שבאנושות: קין והבל. לידה (א-ב) הפרק נפתח בלידה הראשונה בעולם: "וְהָאָדָם יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ" ...
פרשנות המקרא - daat.ac.il
daat.ac.il › he-il › tanachפרשנותו של המלבי"ם למקרא / ד"ר עמוס פריש (גיליון 4 ב תשנ"ג) לדרכו הפרשנית של ר' יונה אבן ג'נאח: ייחוס דברים לרחוק ולא לקרוב / פרופ' מערבי פרץ
פירוש שד"ל על בראשית פרק ד
https://tora.us.fm › tnk1 › jdl › Mefa...פירוש שד"ל על בראשית פרק ד. קוד: שד"ל בראשית ד בתנ"ך. סוג: תוכן_מפורט. מאת: הקלדה: ברק רוזנפלד. אל: מימון: בעילום שם. חומש בראשית - פרק ד'.
האנושות מתחילה ברצח – בראשית פרק ד'
https://mikranet.cet.ac.il/mikradidact/pages/item.asp?item=23407פרשנות - קין והבל | תרבות יהודית-ישראלית
https://www.tarbuty.org.il › page(בראשית פרק ד', 8-2). למעשה, לפי הסיפור המקראי, זה הרצח הראשון בהיסטוריה. ככזה – הוא בעל משמעות מיוחדת, מעין אב-טיפוס לרצח בין בני אדם בכלל.
בראשית ד: הרצח הראשון באנושות - פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי
pop.education.gov.il › tchumey_daat › tanach_mamlachtiסיפור הרצח בא אחרי סיפור החטא הקדמון בגן עדן: פרקים ב'-ג' בספר בראשית שייכים לאדם, פרק ד' שייך לבנו קין. חוטים רבים מקשרים בין שני הסיפורים הכרנולוגיים: במרכז שניהם עומד סכסוך- בפרק ג' סכסוך בין אדם ואשתו, ובפרק ד' סכסוך בין אחים.
בראשית פרק ד - מאגר ספרות הקודש
https://kodesh.snunit.k12.il › ...בראשית פרק ד. א וְהָאָדָם, יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ; וַתַּהַר, וַתֵּלֶד אֶת-קַיִן, וַתֹּאמֶר, קָנִיתִי אִישׁ ...
בראשית | סיפורה של חוה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...Jan 06, 2016 · החלק הראשון של סיפור המסגרת (פסוקים א' - ב') מספר על לידת חוה את קין ועל קריאת שמו. ברור שלידת הבל היא אירוע משני ושהבל הוא דמות משנית בסיפור, כפי שנראה מהלשון 'ותוסף' [3], מכינוי הבן השני 'אחיו' של הראשון, וממשמעות שמו; בנוסף לכך, הבל הוא פאסיבי בחלק הראשון של הסיפור ונעלם לחלוטין ...
סיכום בתנ"ך: בראשית פרק ד' | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › כתבותסיכום, ניתוח ופירוש של בראשית פרק ד, סיפור קין והבל, התפתחות האנושות ושירת למך, מותאם לבחינת הבגרות בתנ"ך.
ביאור:רש"י בראשית ד – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:רש"י_בראשית_דביאור:רש"י בראשית ד. דף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. ( א) וְהָאָדָם יָדַע אֶת חַוָּה אִשְׁתּוֹ וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת קַיִן וַתֹּאמֶר קָנִיתִי אִישׁ אֶת יְהוָה. , קודם שחטא ונטרד מגן עדן ...
האנושות מתחילה ברצח – בראשית פרק ד'
mikranet.cet.ac.il › mikradidact › pagesמדוע הבל!?
קין והבל - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › קין_ו...סיפור קַיִן והֶבֶל, המופיע בתחילתו של ספר בראשית (פרק ד'), הוא סיפור מקראי על ... בעוד שבמקרא לא ניתן פירוש וסיבה לכך שמנחת הבל התקבלה ומנחת קין לא.
פרשנות סיפור קין והבל בבראשית פרק ד' | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net/?p=19252פרשנות סיפור קין והבל בבראשית פרק ד'. בראשית פרק ד' מתאר את סיפורם של קין והבל לאחר הגירוש מגן העדן. חוה קוראת לבן "קין" בגלל שקנתה, יצרה איש עם ה'. נשמע כמעט שיש שלושה שותפים ליצירת הבן. כשהיא יולדת את הבל, אין הסבר לשם. ייתכן והיה לו שם מקורי אחר, אבל המספר נותן לו שם זה כרמז לבאות.
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק ד
mechon-mamre.org › i › tתנ"ך - בראשית - הכול פרק א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ מא מב מג מד מה מו מז מח מט נ האזנה לפרק זה
ביאור:רש"י בראשית ד – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:רש"יביאור:רש"י בראשית ד. דף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. ( א) וְהָאָדָם יָדַע אֶת חַוָּה אִשְׁתּוֹ וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת קַיִן וַתֹּאמֶר קָנִיתִי אִישׁ אֶת יְהוָה. , קודם שחטא ונטרד מגן עדן ...
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:רש"י_בראשית_גדף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. << · ביאור · רש"י בראשית · פרק ג · >>. ( א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים וַיֹּאמֶר אֶל הָאִשָּׁה אַף כִּי ...
בראשית פרק ד | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרש(אמנם עונשו של מי שהורג את קין לא פורש בפסוק, והמקרא הוא מקרא חסר),[36] שִׁבְעָתַיִם יֻקָּם ובסוף שבע דורות, אני אתנקם בקין על שהרג את הבל אחיו. קין ...