מחזור סיפורי יוסף במקרא ובקוראן : עיון ספרותי משווה
https://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=11298שלא כבמקרא, פותח הקוראן בסורה י"ב בתיאור חלומו השני של יוסף: "אבי, ראיתי אחד עשר הכוכבים ואת השמש ואת הירח, ראיתים משתחווים לי" (4). הקוראן משמיט את חלומו הראשון ואת סיפור כתונת הפסים. במקרא מצטייר יוסף כדמות מורכבת, כלומר, דמות העלולה להשתנות והעשויה להפתיע במהלכיה ובתגובותיה.
הבגד בחיי יעקב ובניו כמבליט עקרון מדה כנגד מדה / אסף מאלי
https://daat.ac.il/he-il/kitveyet/shematin/habeged.htmבמ"ר י"ג, י"ד, אגדת בראשית ס"א, ילק"ש רמז קמ"ב): "אמר ר' יוחנן: "אמר הקב"ה ליהודה: אתה אמרת: הכר נא. חייך, שתמר אומרת לך: הכר נא!".
שאלות תרגול בראשית פרק לט - סוֹף פָּסוּק
https://www.sofpasuk.com › סיפורי-יוסףשאלות חזרה בראשית פרק לט · 1. קראו בראשית לט, 1. הסבירו את המונח "חזרה מקשרת" והדגימו אותו. · 2. קראו בראשית לט, 18-14. · 3. מוטיב הבגד חוזר מספר פעמיים בסיפור ...
סיפור יוסף - רשת אורט ישראל
https://campus.ort.org.il/mod/resource/view.php?id=68679מוטיב הבגד (המשך) יעקב זיהה את כתונת בנו ולאות אבל קרע את בגדיו. הבגד כאמצעי לבידוי ראיות חוזר גם במצרים כאשר בגדו הוסר מעליו. אשת פוטיפר מאשימה את יוסף כמי שרצה לאונסה "ויעזוב בגדו וינס החוצה".
בראשית ל"ט: יוסף ואשת פוטיפר | בגרות בתנ"ך – בהוטנטוט ...
www.hottentot.co.il/Bible-by-Amos/wp/?p=76פס' 1 – חזרה מגשרת – בסופו של פרק ל"ז מסופר על הורדתו של יוסף למצרים ומכירתו שם. מכיוון שפרק ל"ח עוסק בעניין אחר לגמרי, בא הסופר להזכיר לנו היכן השארנו את יוסף, לפני הסיפור על יהודה ותמר. זאת ועוד: על רקע מעידתו המוסרית של יהודה (קיום יחסים עם כלתו – ל"ח 16) יוסף עומד בניסיון ...
הבגד בחיי יעקב ובניו כמבליט עקרון מדה כנגד מדה / אסף מאלי
daat.ac.il › he-il › kitveyetבמ"ר י"ג, י"ד, אגדת בראשית ס"א, ילק"ש רמז קמ"ב): "אמר ר' יוחנן: "אמר הקב"ה ליהודה: אתה אמרת: הכר נא. חייך, שתמר אומרת לך: הכר נא!".
תנך ביחד | בראשית לט | קובי אוז: יוסף ואשת פוטיפר = אדם וחוה - 929
https://www.929.org.il › page › postבראשית. פרק לט. #p929 #ch039. כ"ה אלול התשע"ח ... סיפור יוסף מתכתב עם מוטיבים מספרות החכמה המצרית. חגי משגב. מדרש. יוסף הצדיק או הרשע?
מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד
lib.cet.ac.il › pages › itemבסיפורי שאול ודוד בספר שמואל משמש הבגד כמוטיב חשוב. דף המידע מפרט את הסיפורים שבהם מופיע ה"בגד" ועומד על המשמעות שמוסיפה חזרתו של המוטיב לסיפור. מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד. מחברת: גליה סמו. בימי קדם לעתים קרובות יוחסו לבגדי האדם משמעות סמלית.
סיפור יוסף כמקור[1] לעבודת הכהן הגדול ביום הכיפורים
https://daat.ac.il/chazal/maamar.asp?id=413בראשית לט,יא-יב – תיאור הסיפור כפי שהתרחש. בראשית לט,יג-יד – המזימה של אשת פוטיפר. בראשית לט,טו – הסיפור של אשת פוטיפר לאנשי ביתה.
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק לט
https://mechon-mamre.org/i/t/t0139.htmתנ"ך-בראשית - הכול. פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטנ. האזנה לפרק זה. בראשית פרק לט. אוְיוֹסֵף, הוּרַד מִצְרָיְמָה; וַיִּקְנֵהוּ …
סיפורי יוסף-איך מילה חוזרת או נושא חוזר,משרתים משמ - מוטקה
https://www.motke.co.il › פוסט_בבלוגאי אפשר ברשומה קצרה להקיף הכל. לכן אתיחס רק לנושא הבגד.בסיפור.להדגיש חשיבות נושא חוזר(שמכנים "מוטיב"או"נושא מ?נח?ה")למשמעות העמוקה של הסיפור.
הקמפוס הוירטואלי של אורט ישראל
https://campus.ort.org.il/mod/page/view.php?id=91500יוסף משרת בכיר בבית פוטיפר (אחד משרי פרעה), "כִּי ה' אִתּוֹ וְכֹל אֲשֶׁר-הוּא עֹשֶׂה ה' מַצְלִיחַ בְּיָדוֹ" (פסוק ג). אמונו של פוטיפר ביוסף גדול עדי כדי כך שכל ענייני הבית מופקדים בידו. "וַיְהִי יוֹסֵף יְפֵה-תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה" (פסוק ז), ואשת פוטיפר חושקת בו. אך יוסף הנאמן ...
מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13707בסיפורי שאול ודוד בספר שמואל משמש הבגד כמוטיב חשוב. דף המידע מפרט את הסיפורים שבהם מופיע ה"בגד" ועומד על המשמעות שמוסיפה חזרתו של המוטיב לסיפור. מוטיב הבגד בספורי שאול ודוד. מחברת: גליה סמו. בימי קדם לעתים קרובות יוחסו לבגדי האדם משמעות סמלית.
מחזור סיפורי יוסף במקרא ובקוראן : עיון ספרותי משווה
lib.cet.ac.il › Pages › itemשלא כבמקרא, פותח הקוראן בסורה י"ב בתיאור חלומו השני של יוסף: "אבי, ראיתי אחד עשר הכוכבים ואת השמש ואת הירח, ראיתים משתחווים לי" (4). הקוראן משמיט את חלומו הראשון ואת סיפור כתונת הפסים. במקרא מצטייר יוסף כדמות מורכבת, כלומר, דמות העלולה להשתנות והעשויה להפתיע במהלכיה ובתגובותיה.
יוסף ואשת פוטיפר - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › יוסף...הסיפור המקראי, שבעצמו מדגים מוטיב פולקלורי אוניברסלי רווח מאוד, ... בתיאור עלייתו והצלחתו של יוסף בבית הסוהר, המקביל להצלחתו בבית אדוניו בראשית הסיפור.
בראשית ל"ט: יוסף ואשת פוטיפר | בגרות בתנ"ך – בהוטנטוט: פרשנות ...
www.hottentot.co.il › Bible-by-Amos › wpפס' 1 – חזרה מגשרת – בסופו של פרק ל"ז מסופר על הורדתו של יוסף למצרים ומכירתו שם. מכיוון שפרק ל"ח עוסק בעניין אחר לגמרי, בא הסופר להזכיר לנו היכן השארנו את יוסף, לפני הסיפור על יהודה ותמר. זאת ועוד: על רקע מעידתו המוסרית של יהודה (קיום יחסים עם כלתו – ל"ח 16) יוסף עומד בניסיון ...
סיפור יוסף
https://campus.ort.org.il › mod › resource › viewמבנה ספר בראשית ... יש מוטיבים פולקלוריסטיים; סיפור יוסף נותן דרור למשאלות ופנטזיות כמוסות. ... הבגד כסמל לשינוי מעמד בסיפורי יוסף. חליפות בגדים לאחיו.
הקמפוס הוירטואלי של אורט ישראל
campus.ort.org.il › mod › pageיוסף משרת בכיר בבית פוטיפר (אחד משרי פרעה), "כִּי ה' אִתּוֹ וְכֹל אֲשֶׁר-הוּא עֹשֶׂה ה' מַצְלִיחַ בְּיָדוֹ" (פסוק ג). אמונו של פוטיפר ביוסף גדול עדי כדי כך שכל ענייני הבית מופקדים בידו. "וַיְהִי יוֹסֵף יְפֵה-תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה" (פסוק ז), ואשת פוטיפר חושקת בו. אך יוסף הנאמן ...
הבגד בחיי יעקב ובניו כמבליט עקרון מדה כנגד מדה / אסף מאלי
https://daat.ac.il › shematin › habegedהבגד ממלא תפקיד חשוב בחיי יעקב ובניו, שעליהם מסופר מפרשת תולדות עד סוף ספר בראשית. ... כתנת הפסים), ויוסף היה עסוק בשקו ובתעניתו (מוטיב הבגד, אבל על שעבודו ...
סיפור כיסוי - בית אבי חי
https://www.bac.org.il › blogמוטיב שינוי הבגד כסמל לשינוי המעמד מופיע באופן בולט ועקבי בסיפורי יוסף. יעקב אהב את יוסף מכל בניו, ועל כן עשה לו כתונת פסים (בראשית ל"ז, ...
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק לט
mechon-mamre.org › i › tתנ"ך-בראשית - הכול. פרקאבגדהוזחטייאיביגידטוטזיזיחיטככאכבכגכדכהכוכזכחכטללאלבלגלדלהלולזלחלטממאמבמגמדמהמומזמחמטנ. האזנה לפרק זה. בראשית פרק לט. אוְיוֹסֵף, הוּרַד מִצְרָיְמָה; וַיִּקְנֵהוּ פּוֹטִיפַר סְרִיס פַּרְעֹה שַׂר הַטַּבָּחִים, אִישׁ מִצְרִי, מִיַּד ...
סיפור יוסף - רשת אורט ישראל
campus.ort.org.il › mod › resourceמוטיב הבגד (המשך) יעקב זיהה את כתונת בנו ולאות אבל קרע את בגדיו. הבגד כאמצעי לבידוי ראיות חוזר גם במצרים כאשר בגדו הוסר מעליו. אשת פוטיפר מאשימה את יוסף כמי שרצה לאונסה "ויעזוב בגדו וינס החוצה".
סיפור יוסף ומסריו האמוניים, הלאומיים והכלל אנושיים - מטח
https://lib.cet.ac.il › pages › itemהוא משתרע מפרק לז בספר בראשית ועד סוף הספר בפרק נ ומתאר את קורותיו של יוסף מנעוריו בכנען ... כמו הבגדים, החלומות והבורות כך הלחם הוא מוטיב יסוד בסיפור יוסף.