חיפשת:

בעיית הלימונים

img2.timg.co.il
img2.timg.co.il/CommunaFiles/38589368.doc
ענף במדעי החברה שבוחן כיצד ראוי לנצל משאבים בהיותו שהמשאבים הם מוגבלים. בודקת היבטים של ייצור, היבטים שונים של צריכה, מהי המידה האופטימאלית לצרוך ולייצר משאבים בהיות שהמשאבים הם מוגבלים. לאחר שהכלכלה מניחה הנחות לגבי העולם, היא מייצרת מודל מתמטי שבוחן כיצד לנצל את המשאבים ...
כשלים במנגנון ההתמחרות – BMBY · מאמרים מקצועיים · אפיק ושות׳
https://he.afiklaw.com/articles/a069
Feb 16, 2011 · בנוסף, מכירה "החוצה" דורשת מבעלי המניות הקיימים לממש את אחזקותיהם בחברה, דבר שהם לאו דווקא מעוניינים בו, ומעבר לכך – הנטייה להעדיף מכירה שכזו מתעלמת מהיתרון היחסי דווקא של בעלי מניות אלה, שהקמת החברה נעשתה על-בסיס ידיעותיהם או מומחיותם בתחום העסקים הספציפי בו החברה עוסקת.
כיצד להימנע קניית מוצר "לימון" - 2022 - Talkin go money
https://iw.talkingofmoney.com › how...
קבוצה אחת של מוכרים היא מציעה מכוניות במצב טוב עבור $ 13, 000 ו קבוצה אחרת היא למכור מכוניות באיכות נמוכה, או לימונים, עבור $ 7, 000. המחיר הממוצע כי הקונה יהיה ...
Adverse Selection (hidden characteristic)
he.nirdagan.com › teaching › pricetheory
Lemons - George A. Akerlof, The Market for Lemons…, The Quarterly Journal of Economics, August 1970 4 • –
ג'ורג' אקרלוף – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › ג&
קורות חיים
סיכום לקראת המבחן במשפט וכלכלה
img2.timg.co.il › CommunaFiles › 38687903
חזקת קיפוח. בעיית הלימונים: שוק שיש בו סחורה שחלקה טובה וחלקה פגומה. הסחורה הפגומה נקראת לימונים. יש אסימטריה במידע הנוגע לאיכות המוצרים בין הלקוח-הקונה לבין המוכר.
מידע א-סימטרי - אקו-ויקי
https://ecowiki.org.il › wiki › מידע_א-...
בעצם נוצרת בעיית אמון, שבלעדיו לא ייתכן קיום של שוק ושל מסחר. ... אקרלוף הציע את "מודל הלימונים" (שוק המכוניות המשומשות) שבו הדגים כיצד ...
נושא 3: תחרות משוכללת
https://www30.tau.ac.il › yedion › syllabus
דוגמאות למצבי שוק עם סלקציה שלילית; בעיית "הלימונים": מונופול; בעיית "הלימונים": שוק תחרותי; סינון תחרותי. נושא 5 (שבוע 10): מושגים בסיסיים בתורת המשחקים ...
מידע א-סימטרי – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מידע_א-סימטרי
"הלימונים" הם כינוי בשוק המכוניות המשומשות למכוניות פגומות. בעיית המידע כאן היא שכאשר אדם קונה מכונית משומשת, אין הוא יודע בוודאות מתקבלת על הדעת מהו מצבה.
כשלים במנגנון ההתמחרות – BMBY · מאמרים מקצועיים · אפיק ושות׳
he.afiklaw.com › articles › a069
Feb 16, 2011 · בעיה זו מוכרת בספרות כ"בעיית הלימונים", על-שם הכינוי בשוק המכוניות המשומשות בארה"ב למכונית הנראית יפה מבחוץ, אך המידע ביחס לפנימיותה הבעייתית נשמר בסוד אצל המוכר.
השכרה, לימונים וקנייה בחזרה מהקונה : סיכום מאמר : סיכומים ...
https://sicumim.co.il/articlesummary/השכרה-לימונים-וקנייה-בחזרה...
הדבר ידוע כבעיית הלימונים או כבחירת השנאה (Adverse-Selection). במאמר הנוכחי חוקרים את התפקיד שהשכרת מכוניות חדשות ממלאת בהפחתת בעיית בחירת השנאה בשוק המכוניות המשומשות.
מידע א-סימטרי - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מידע...
"הלימונים" הם כינוי בשוק המכוניות המשומשות למכוניות פגומות. בעיית המידע כאן היא שכאשר אדם קונה מכונית משומשת, אין הוא יודע בוודאות מתקבלת על הדעת מהו מצבה.
כשכספי ההנפקה זורמים לבעלי החברה המשקיע מפסיד
www.calcalist.co.il › markets › articles
Jun 25, 2019 · תמונת מצב זו עשויה ללמד כי בעת ההנפקה, או קודם לכן, ריחפו סימנים שליליים מעל לאופק של החברות, שדחפו את בעלי המניות למכור חלק מאחזקותיהם. מצב זה ידוע בשם "בעיית הלימונים".
על מכוניות משומשות, לימונים והסרת חסמים - שוק ההון - TheMarker
https://www.themarker.com › markets
שלושה חוקרים חלקו את פרס נובל לכלכלה ב-2001. את השליש הראשון לקח ג'ורג אקרלוף בזכות מאמר שפירסם ב-70' תחת הכותרת "שוק הלימונים". לימון הוא סלנג ...
השפעת התפתחות שוק החכירה על שוק הרכבים החדשים והמשומשים ...
https://smarter.co.il/downloads/32639
בשל השפעת חברות החכירה על בעיית בחירת השנאה, הידועה כ”בעיית הלימונים” (Johnson & Waldman, 2003) וכן בשל השפעת חברות החכירה על היצע הרכבים למכירה (Ezzell & Vore, 2001), להתפתחות שוק החכירה עשויה להיות השפעה על שוק הרכבים, הראשוני (רכבים חדשים) והמשני (רכבים משומשים).
אינפורמציה אסימטרית
https://he.nirdagan.com › presentations › sem2
מודל הלימונים של אקרלוף ... לימונים. " בשוק העבודה. שני טיפוסים. •. קיימים שני סוגי עובדים ... בעיית היצרן עם. 2. האילוצים שנותרו. בעיית היצרן.
Adverse Selection (hidden characteristic)
https://he.nirdagan.com/teaching/pricetheory...
Lemons - George A. Akerlof, The Market for Lemons…, The Quarterly Journal of Economics, August 1970 4 • – –
ג'ורג' אקרלוף – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/ג'ורג'_אקרלוף
רלבנטיים מתמיד - גלובס
https://www.globes.co.il › article
אין הכוונה לפרי לימון אלא למכוניות פגומות, שבעגה האמריקנית קרויות "לימונים". בעיית המידע כאן היא שכאשר אדם קונה מכונית משומשת, ...
כשכספי ההנפקה זורמים לבעלי החברה המשקיע מפסיד
https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3764958,00.html
Jun 25, 2019 · תקופת ההכשרה הסתיימה: אלי אלעזרא ממנה את בנו בן ה-29 למנכ"ל. בורסת ת"א: איי.די.או צללה ב-13% בעקבות הקפאת מחירי השכ"ד בברלין. כדור הארץ מתחמם, אבל שוק המזגנים בישראל הולך ומתקרר. ב־2017 ו־2018 הונפקו 27 חברות, ומרביתן לא הסבו למשקיעיהן נחת. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי 67% מההנפקות שבוצעו ...
חוק מע"מ 0% ושוק הלימונים | כלכליסט
https://www.calcalist.co.il › articles
אנסה להדגים זאת דרך מודל שפרסם ג'ורג אקרלוף זוכה פרס נובל בכלכלה כבר בשנות השבעים: "שוק הלימונים: איכות ומנגנון השוק". נניח שבאזור מסוים מחיר ...
אקרלוף - שוק הלימונים - משפט, כלכלה, והגיגים
http://adiayal.blogspot.com › 2008/07
מה מיוחד ב'שוק הלימונים' של אקרלוף? ... בדיוק כדי להתגבר על בעיית לימונים קשה (בעיקר כשמשלמים על מוצר לפני שרואים אותו).
דיני הגנת הצרכן - מחברות בחינה במשפטים
https://law-exams.com/דיני-חוזים/דיני-הגנת-הצרכן
Feb 21, 2015 · פירוש המושג הגנת הצרכן הכוונה היא להגנה על צרכן ממספר קטגוריות: מהעסקה: מהטעיות, ניצול חוסר ניסיון, מחיר מופרז, חוזה מקפח, מוצר מסוכן, סימון המוצר, וכו'…. מהפרסום: ע"י הטעיה בפרסום, הטעיית ילדים. משלב המו"מ: מפני עושק, מהשירות לאחר העסקה: עוקץ, החזרת טובין, ניתוק הקשר, שינוי ...
השכרה, לימונים וקנייה בחזרה מהקונה : סיכום מאמר : סיכומים ...
sicumim.co.il › articlesummary › השכרה
הדבר ידוע כבעיית הלימונים או כבחירת השנאה (Adverse-Selection). במאמר הנוכחי חוקרים את התפקיד שהשכרת מכוניות חדשות ממלאת בהפחתת בעיית בחירת השנאה בשוק המכוניות המשומשות.
סיכום לקראת המבחן במשפט וכלכלה
img2.timg.co.il/CommunaFiles/38687903.doc
במקרים חריגים ביהמ"ש יכול להפסיק את ההפרדה בין החברה לבעלי המניות, הדירקטורים, המנהלים וכו' (אורגנים של החברה) וזאת במטרה לצמצם את בעיית הנציג. הסכם זכיינות. במסגרת הסכם זכיינות יש התחייבות של החברה המזכה כלפי הזכיין להתיר לזכיין להשתמש במותג של החברה המזכה, ולפעמים מתחייבת ...
מידע א-סימטרי – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מידע_א-סימטרי
מידע א-סימטרי הוא מונח בכלכלה, המציין מצב שבו לא לכל המשתתפים בפעילות הכלכלית יש אותו מידע רלוונטי בנוגע לעסקה. המידע הא-סימטרי נוצר מכיוון שלצדדים השונים יש כמות או איכות שונה של מידע ומכיוון שלעיתים קרובות לצד אחד (בדרך כלל הצד המוכר) יש מידע מסוים שאינו מצוי ברשותו של האחר (בדרך כלל הצד הרוכש). הדבר נובע מסיבות שונות, חלקן משום שהמידע הוא פרטי, חלקן משום שהמידע נמדד בצורה אחרת על ידי הגורמים השונים ומוערך ב…