חיפשת:

בטלה מגילת תענית

מגילת תענית בטלה – אגדה ב - Haifa
https://yaggada.haifa.ac.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2585:112-115&...
מגילת תענית בטלה – אגדה ב. פ"ב הי"ב (ה"ח בכ"י ליידן) דף סו ע"א עמ' 718. תרגום: מקור: מעשיהם של חכמים אומרים (מעידים כי) בטלה מגילת תענית: מיליהון דרבנן אמרי. בטלה מגילת תענית. רבי יונתן צם כל …
מגילת תענית | שיעורי הרב יואל עמיטל
https://yoelamital.com/מועדים/תעניות/מגילת-תענית
הלכתא בטלה מגילת תענית שכל הימים הכתובים במגילת תענית שלא להתענות בהם מותר להתענות בהם חוץ מבחנוכה ופורים וכתב הראב"ד דדוקא יחיד יכול להתענות …
מגלת תענית - Aspaklaria
http://www.aspaklaria.info › מגלת תענית
איתמר, רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת תענית, רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי אמרי לא בטלה מגילת תענית. רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת תענית, הכי קאמר, ...
דיני המועדים הכתובים במגילת תענית - ישיבת ברכת משה
http://www.ybm.org.il › LessonsFiles › Pdf
מקורות .א. יז. - : יח. : ". כל הכתוב במגילת תענית דלא למיספד ... ופצעו את מוחו בגיזרין. " .ב. ראש השנה יח. -:. יט. : ". איתמר רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - מגילת תענית
daat.ac.il › encyclopedia › value
מגילת תענית הוא חיבור הכולל רשימה של ימים שבהם אירעו מאורעות טובים לישראל, ולכן אסרו חכמים להתענות בהם. בחלק מהם אסור גם להספיד מתים. מגילת תענית נכתבה בזמנים שונים בימי בית שני ונחתמה באושא. ראשית כתיבת מגילת תענית לא נודעה לנו. את צורתה הנוכחית קבלה בסוף ימי הבית השני, או בתקופת בר כוכבא. מגילת תענית נכתבה לפני כתיבת המשנה.
מגילת תענית – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מגילת_תענית
תלמוד בבלי תלמוד ירושלמי מגילת תענית (במקורות קדומים כונתה גם סתם המגילה) היא חיבור קצר בשפה ה ארמית שחובר בסוף ימי בית שני. המגילה היא רשימה של 35 מועדי שמחה (בני יום או כמה ימים), שנקבעו בעקבות ניצחונות או הצלה מגזירה של עם ישראל, ב תקופת בית שני.
קביעת יום הודאה בהלכה | הרה"ג דוב ליאור | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrash
רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת תענית, הכי קאמר: בזמן שיש שלום יהיו לששון ולשמחה אין שלום צום והנך (ימי מגילת תענית) נמי כי הני (שבטלו עם החורבן). רבי יוחנן ורבי ...
שולחן ערוך אורח חיים תקעג א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › שולחן_ערוך
הלכתא: בטלה מגילת תענית. וכל הימים הכתובים בה – מותר להתענות בהם, וכל שכן לפניהם ולאחריהם, חוץ מחנוכה ופורים – שאסור להתענות בהם בעצמם, אבל לפניהם ולאחריהם מותר. וכן שבתות וימים טובים וראשי חודשים – מותרים לפניהם ולאחריהם.
מגלת תענית - aspaklaria.info
aspaklaria.info › 040_MEM › מגלת תענית
בטלה מגילת תענית, קמייתא בטול אחרנייתא מוסיפין. הכא במאי עסקינן בזמן שבית המקדש קיים. ותיפוק ליה דהוה ליה יום שנהרג בו גדליה בן אחיקם, אמר רב לא נצרכה אלא לאסור את שלפניו... דתניא הימים האלה הכתובין במגילת תענית אסורין בין לפניהם בין לאחריהם, שבתות וימים טובים הם אסורים, לפניהן ולאחריהן מותרין, מה הפרש בין זה לזה, הללו
החג על יום נפילת קיסרי - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=XcrTmEvEIPI
יום נפילת קיסרי (מגדל צור) הוא יום עליית ירושלים • שתי ערים - שני ניגודים • אמנם מגילת תענית בטלה, אך ראוי ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - מגילת תענית
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=953
בזמן האמוראים כבר בטלה מגילת תענית (רא"ש תענית פ"ב), ולא נותרו רק ימי חנוכה ופורים (ר"ה י"ט). דברי הפייטן "ואם כל המועדים יהיו בטלים ימי הפורים לא יהיו מבוטלים".
מגילת תענית - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מגיל...
בתלמוד הבבלי מובאת מחלוקת תנאים בין רבי מאיר ורבי יוסי ביחס לתוקפם של המועדים הללו לאחר חורבן בית המקדש. להלכה נפסק שמגילת תענית בטלה.
מגילת תענית | שיעורי הרב יואל עמיטל
https://yoelamital.com › מועדים › תעניות
והנך נמי כי הני. רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי אמרי לא בטלה מגילת תענית הני הוא דתלינהו רחמנא בבנין בית המקדש אבל הנך כדקיימי קיימי. רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת ...
מגילת תענית | שיעורי הרב יואל עמיטל
yoelamital.com › מועדים › תעניות
ב"ה בענין מגילת תענית (בהקשר לט"ו באב: ע' פתיחה לאיכה רבתי, לג. ובהערות למדרש רבה המבואר וקושיות הראשונים. ובתוס' ב"ב קכ"א ע"א ד"ה יום שכלו בו מתי מדבר, ובתוס' תענית ל' ע"ב) משנה תענית פרק ב' משנה ח': כל הכתוב במגלת תענית דלא ...
ירושלמי תענית ב יב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ירושלמי_תענית_ב_יב
א"ר בא ואפילו תימר בטלה מגילת תענית חנוכה ופורים לא בטלו. מיליהון דרבנן אמרי בטלה מגילת תענית רבי יונתן ציים כל ערובת ריש שתא רבי אבון ציים כל ערובת שובא רבי זעירה צם תלת מאוון צומין ואית ...
מגילת תענית – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מגילת_תענית
מגילת תענית (במקורות קדומים כונתה גם סתם המגילה ) היא חיבור קצר בשפה הארמית שחובר בסוף ימי בית שני. המגילה היא רשימה של 35 מועדי שמחה (בני יום או כמה ימים), שנקבעו בעקבות ניצחונות או הצלה מגזירה של עם ישראל, בתקופת בית שני. בימי שמחה אלו לפי המגילה אין צמים ואין מספידים את
שולחן ערוך אורח חיים תקעג א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/שולחן_ערוך_אורח_חיים_תקעג_א
שולחן ערוך. הלכתא: בטלה מגילת תענית. וכל הימים הכתובים בה – מותר להתענות בהם, וכל שכן לפניהם ולאחריהם, חוץ מחנוכה ופורים – שאסור להתענות בהם בעצמם, אבל לפניהם ולאחריהם מותר. וכן …
מגלת תענית - aspaklaria.info
aspaklaria.info/040_MEM/מגלת תענית.htm
מגלת תענית. מגלת תענית. (ראה גם:הסטוריה-ביתשני) תלמודבבלי: תנו רבנן, מיכתב מגילתתענית, אמרוחנניה בןחזקיה וסיעתושהיו מחבביןאת הצרות, אמררבן שמעון בןגמליאל, אףאנו מחבבין אתהצרות, אבל מהנעשה, שאםבאנו לכתובאין אנומספיקין... (שבתיג ב)
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=58155
Jun 16, 2016 · Re: בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה הודעה על ידי עץ הזית » ש' דצמבר 04, 2021 9:37 pm תרשישי כתב: ומה גם שתעניות עשרה בטבת וי"ז …
אגדות התלמוד הירושלמי - מגילת תענית בטלה – אגדה ב פ"ב הי"ב (ה ...
yaggada.haifa.ac.il › index
רבי יעקב בר אחא הדריך את הסופרים בנוגע לתעניות – הוא הורה להם להתיר לכל שואל להתענות בכל הימים חוץ משבתות, ימים טובים, ראשי חודשים, חולו של מועד, חנוכה ופורים. לא נמצא בדבריו כל אזכור לקיומה של מגילת תענית, והוראתו היא הוכחה לביטולה של מגילת תענית. נמצא כי בדור השלישי רביעי מצויות בידנו הוכחות ודאיות לביטולה של מגילת תענית. קודם הבא
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה - פורום אוצר החכמה
forum.otzar.org › viewtopic
Jun 16, 2016 · Re: בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה הודעה על ידי עץ הזית » ש' דצמבר 04, 2021 9:37 pm תרשישי כתב: ומה גם שתעניות עשרה בטבת וי"ז בתמוז וצום גדליה וכדו' ג"כ הובאו במגילת תענית
האם בטלה מגילת תענית - Portal Daf Yomi
https://files.daf-yomi.com › klali › roshhashana-19
כיון דבחנוכה ופורים לא בטלה מגילת תענית, היאך מתענים בי"ג באדר, תענית. אסתר, שהוא לפני פורים, הא. קיימא לן דימים ה. כתובים במגילת תענית לפניה.
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org › viewtopic
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה ... והנה יש בזה ב' נסים א' מהנרות, וגם מה שנצולו מן העכו"ם, וא"ש מש"כ התוס' סוכה ד' מ"ו ע"א ד"ה הרואה ע"ש ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - מגילת תענית ;
https://www.daat.ac.il › value
בזמן האמוראים כבר בטלה מגילת תענית (רא"ש תענית פ"ב), ולא נותרו רק ימי חנוכה ופורים (ר"ה י"ט). דברי הפייטן "ואם כל המועדים יהיו בטלים ימי הפורים לא יהיו מבוטלים" ...
תענית אסתר – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תענית_אסתר
בהלכה, תענית אסתר היא יום תענית הנהוג בי"ג באדר, ערב חג הפורים (ברוב השנים. בכ-31.9% מהשנים חל פורים ביום ראשון והתענית מוקדמת ל י"א באדר ).
סימן תקעג - הלכתא בטלה מגילת תענית - ערוך השולחן - אשובה
https://ashoova.co.il › ask › סימן-תקעג...
א אצל התנאים הקדמונים היתה ''מגילת תענית'', והיינו הימים שהקדוש ברוך הוא עשה נסים לישראל, והיו אותן הימים אסורין בהספד ובתענית. ותניא בראש השנה (יט ב):.
משנה תענית ב ח - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...
וכבר בטלה אותה מגילה ואינן אסורין בהספד ובתענית אותן הימים עצמן, כל שכן לפניהם ולאחריהם, והוא אמרם "בטלה מגילת תענית". מלבד פורים וחנוכה שהם אסורים בהספד ...