בבלי - מסכת חגיגה פרק ב - Mechon Mamre
https://mechon-mamre.org › ...דף יב,א גמרא השתא דנפקא ליה מלמקצה השמים ועד קצה השמים למן היום אשר ברא ... שאל רבי ישמעאל את ר"ע כשהיו מהלכין בדרך א"ל אתה ששימשת את נחום איש גם זו כ"ב שנה ...
חגיגה יד ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › חגיגה_יד_בחגיגה יד ב. ... תלמוד בבלי - גמרא | רש"י | ... בן חכינאי הרצה לפני ר"ע ואילו ר"א בן ערך לא קא חשיב ...
באורי אגדות חגיגה יב ע"א - מכון הלכה ברורה
http://www.halachabrura.org › agadaוזהו דרשתם ז"ל חגיגה יב ע"א ומדרש רבה בראשית פ' יא: אור שברא הקב"ה ביום ראשון אדם מביט בו מסוף העולם ועד סופו וכו' וגנזה לצדיקים לעתיד לבא.
חגיגה יב א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/חגיגה_יב_א(בראשית א, ב) והארץ היתה תהו ובהו אור וחשך חשך דכתיב (בראשית א, ב) וחשך על פני תהום אור דכתיב (בראשית א, ... בבלי מסכת חגיגה בבלי סדר מועד תפריט ניווט כלים אישיים לא בחשבון שיחה תרומות יצירת ...
בבלי חגיגה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/בבלי_חגיגהקפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. תלמוד בבלי. מסכת חגיגה . מסכת חגיגה ב: משנה • תוספתא • ירושלמי. במהדורה המבוארת או המעומדת של הבבלי. ערך ב וויקיפדיה: מסכת חגיגה. …
חגיגה י"ב א - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Daf 12aחגיגה י״ב א. תלמוד מהדורת ויליאם דוידסון. Save "Chagigah 12a". Toggle Reader Menu ...
בבלי - מסכת חגיגה פרק א - Mechon Mamre
https://mechon-mamre.org/b/l/l2b01.htmמסכת חגיגה פרק א דף ב,א משנה הכל חייבין בראייה חוץ מחרש שוטה וקטן וטומטום ואנדרוגינוס ונשים ועבדים שאינם משוחררים החיגר והסומא והחולה והזקן ומי שאינו יכול …
פרשני:בבלי:חגיגה יב א – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpמטרת פרויקט פרשני היא יצירת פירוש שיתופי על כל הכתבים התורניים, החל מהמשנה ועד ספרי השו"ת האחרונים הנכם מוזמנים להשתתף בעריכת הפירוש באמצעות דף ...
HebrewBooks.org -בבלי - מסכת חגיגה דף יב עמוד ב
https://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=13&daf=12b&format=textפרש"י נכנס בתיקו וממילא האור יוצא ונראה ויוצא ערבית ומכסה האורה ומחשיך העולם והיה קשה למורי א"כ היאך נראים כוכבים בשמים (ס) מינה בלילה כיון שהם קבועים בשני כדמסיק ומיהו שמא נראים מתוכו כמו ע"י העננים אך רוב פעמים שהעננים ...
חגיגה ב א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/חגיגה_ב_אחגיגה · ב א · >>. מתני' הכל א חייבין בראייה חוץ מחרש שוטה וקטן וטומטום ואנדרוגינוס ונשים ועבדים שאינם משוחררים החיגר והסומא והחולה והזקן ומי שאינו יכול לעלות ברגליו איזהו קטן כל שאינו יכול ...
פרשני:בבלי:חגיגה י א – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/פרשני:בבלי:חגיגה_י_אחגיגה י א חברותא [] שבא עליה באונס של האשה, שהרי אשת ישראל אינה נאסרת על בעלה כשנאנסה, ולפיכך יש לו תקנה אם לא הוליד ממנה ממזר. כאן - שאמרו: אפילו לא הוליד ממנה אין לו תקנה - כשבא עליה ברצון האשה, שהרי נאסרה על בעלה.
תלמוד בבלי מסכת חגיגה דף יב/א
http://chassidus.ru › bavliתלמוד בבלי מסכת חגיגה דף יב/א. בס"ד. תלמוד בבלי ... י"נ ל"ת ו"ד הנעלם מן שד"י ויעלה ת"ק כך שמעתי מר' מנחם ברבי עזריאל וצ"ע למ"ד פרק מי שהיה טמא (פסחים צד.
בבלי - מסכת סוכה פרק א - Mechon Mamre
mechon-mamre.org › b › lדף י,ב גמרא עד ... א גמרא אי מה חגיגה בעלי חיים אף סוכה ... וסותם אליבא דשמואל כ"ע לא פליגי. דף יט ...
בבלי/חגיגה/יב/א - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wikiבבלי/חגיגה/יב/א ... ועשה מהן רקיע שאל רבי ישמעאל את ר"ע כשהיו מהלכין בדרך א"ל אתה ששימשת את נחום איש גם זו כ"ב שנה שהיה דורש כל אתין שבתורה ...
באורי אגדות חגיגה יב ע"א - W3Bits
halachabrura.org › agada › hag12aלקט באורי אגדות ממסכת חגיגה דף יב ע"א. ואמרו עוד "אדה"ר מן הארץ עד לרקיע ומסוף דעולם ועד סופו היה", פירוש שהיה כולל בתוכו תוכן כל הבריאה. (רבי אליהו דסלר, מכתב מאליהו, חלק ב עמ' 137) בפרק אין דורשין ...
ביאור שטיינזלץ על חגיגה י״ב א
https://www.sefaria.org.il › Steinsaltz...השתא דנפקא ליה [עכשיו שיצא לו, שלמד] דבר זה מממה שנאמר "למקצה השמים ועד קצה השמים", אם כן הכתוב "למן היום אשר ברא אלהים אדם על הארץ" למה...
בבלי - מסכת חגיגה פרק ב - Mechon Mamre
https://mechon-mamre.org/b/l/l2b02.htmמסכת חגיגה פרק ב דף יא,ב משנה אין דורשין בעריות בשלשה ולא במעשה בראשית בשנים ולא במרכבה ביחיד אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו כל המסתכל בארבעה דברים רתוי לו כאילו לא בא לעולם מה למעלה מה למטה מה לפנים ומה לאחור וכל שלא חס ...
פרשני:בבלי:מגילה ה א – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/פרשני:בבלי:מגילה_ה_אורש"י בחגיגה (ז' ע"ב ד"ה וסומכין) כתב, דכיון דמותר להביאן - לא גזרו שבות עליהן לבטל סמיכתן. רבא אמר ביאור אחר בברייתא: הכי קאמר תנא: קרבן חגיגה, כל זמן חגיגה - דהיינו כל הרגל, עד יום טוב האחרון של החג - מאחרין, אבל טפי - לא ...
בבלי חגיגה – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › בבלי_חגיגהקפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. תלמוד בבלי. מסכת חגיגה . מסכת חגיגה ב: משנה • תוספתא • ירושלמי. במהדורה המבוארת או המעומדת של הבבלי. ערך ב וויקיפדיה: מסכת חגיגה. פרקי מסכת חגיגה: א ב ג. פרק א: דף ב ע"א ...
חגיגה יד ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/חגיגה_יד_בהאיסור כדכתיב [והוא אשה בבתוליה יקח] קרי ביה יקיח נאמנת ולהר"י נראה דטרחינן לבודקה ע"פ חבית כדאיתא בריש כתובות (דף י: ושם) ... מתוך: עין משפט ונר מצוה/חגיגה/פרק ב ) ט א מיי' פ"טז מהל' איסורי ...
Seder Avodah for the Day of Atonement by Shelomoh Suleiman ...
https://books.google.co.uk › books27 וכוח השווה תלמוד בבלי חגיגה יב ע"א . ' כוח ' הוא אחד מעשרת הדברים שבהם נברא העולם . 28 גודל לתת לכבודו לצירוף השווה דברים ה , כא : ותאמרו הן הראנו ה ...
פרשני:בבלי:חגיגה י א – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index1. הריטב"א ביומא כתב בשם הרמב"ן (הביאו הכותב בעין יעקב) בביאור מה שאמרו: "במחשכים הושיבני כמתי עולם, זה תלמוד בבלי", שהוא מפני שלא היו נהירים להם טעמי המשניות כמו לחכמי ארץ ישראל מפני גזירות השמד ...
פורטל הדף היומי: המחלוקת הראשונה בישראל... (חגיגה טז ע"א-ע"ב)
daf-yomi.com › DYItemDetailsרש"י מסכת חגיגה דף טז עמוד ב: אינה אלא משום שבות - דתנן, אלו הן משום שבות: לא עולין באילן, ולא רוכבין על גבי בהמה (ביצה דף לו, ב), והאי נמי משתמש בבעלי חיים הוא, שסומך עליה בכל כחו, כדאמרינן לקמן.
חגיגה יב א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › חגיג...תלמוד בבלי - גמרא | רש"י | תוספות | עין משפט שלימות: 75% ... ישמעאל את ר"ע כשהיו מהלכין בדרך א"ל אתה ששימשת את נחום איש גם זו כ"ב שנה שהיה ...
פרשני:בבלי:חגיגה יב ב – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › indexחגיגה יב ב. חברותא . וממשיכה הגמרא לבאר: הרי כיון דכתיב "את השמים", כבר ידענו שאין השמים, וכל שכן הארץ, שמותיו של הקב"ה. (מהרש"א) ואם כן, "את" הארץ - למה לי!? כדי להקדים שמים לארץ!
חגיגה י א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/חגיגה_י_אור' יוחנן אמר אפילו יוצא מתלמוד בבלי לתלמוד א"י אין שלום שאין דרכיהן אחת: ירושלמי ר' הונא ור' ירמיה בשם שמואל מצאנו שויתר הקב"ה על ע"ז וג"ע וש"ד ועל עזיבת התורה לא ויתר.