חיפשת:

אסורה לבעלה ולבועלה

מתי אישה אסורה לבעלה? | דין - שאל את הרב
din.org.il › 2017/11/19 › מתי-אישה-אסורה
Nov 19, 2017 · וראה עוד בתשובותיו תניינא אבה"ע סי' יד וסי' טו מה שפסק שם בנושא בתשובה לבעל האור חדש. א"כ נראה שלדעת רוב הפוסקים גם במקרה שיש עדים (ואינם יודעים דבר על האונס כמובן) שהאישה נאמנת לומר נאנסתי. 2. על ...
״אסורה לבעלה ולבועלה״: גרושה לא תוכל להינשא לבן זוגה - פסקדין
https://www.psakdin.co.il › Document
על האישה ובן זוגה נאסר להינשא לאחר שנקבע שהקשר ביניהם החל בתקופת נישואיה. טענתם כי נישואיה של האישה חסרי תוקף בשל פסלות אחד העדים נדחתה בבית ...
לא תנאף – ויקיסקס
www.wikisex.co.il › wiki › לא_תנאף
אסורה לבעלה ולבועלה כאמור, העונש על ניאוף הוא מיתה, אך עונש זה אינו מופעל בימינו. עונש המופעל בימינו הוא הכלל "אסורה לבעלה ולבועלה" - על האישה הנואפת להתגרש מבעלה, ואסור לה להינשא לזה שאתו נאפה. גם בהקשר זה נדרשת עדות של שני עדים שראו את מעשה הניאוף, עדות שאותה קשה להשיג.
אנציקלופדיה יהודית דעת - ניאוף, עריות ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › value
אופיו של איסור ניאוף, היקפו ותוצאותיו המשפטיות. תוכן לא תחמוד אשת רעך אסורה לבעלה ולבועלה "שמא נתנה עיניה באחר" בספרות השו"ת במשפט הישראלי.
מתי אישה אסורה לבעלה? | דין - שאל את הרב
https://din.org.il/2017/11/19/מתי-אישה-אסורה-לבעלה
Nov 19, 2017 · וראה עוד בתשובותיו תניינא אבה"ע סי' יד וסי' טו מה שפסק שם בנושא בתשובה לבעל האור חדש. א"כ נראה שלדעת רוב הפוסקים גם במקרה שיש עדים (ואינם …
אנציקלופדיה יהודית דעת - ניאוף, עריות
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=212
על אף ההתייחסות השלילית והמחמירה למעשה הניאוף, ניתן למצוא בספרות חז"ל מגמות שתכליתן להקל מעט מהתוצאות המשפטיות החמורות הנובעות הימנו. במישור הפסיכולוגי, ראו במעשה הניאוף "כֵשֶל" שנגרם בגלל "רוח שטות" בלא כוונה, כמאמר חז"ל: "אין המנאפין נואפין עד שתיכנס בהן רוח שטות 8, דכתיב ...
״אסורה לבעלה ולבועלה״: גרושה לא תוכל להינשא לבן זוגה - פסקדין
https://www.psakdin.co.il/Document/״אסורה-לבעלה-ולבועלה״-גרושה...
Aug 11, 2020 · בפסק הדין של הגירושין נכתב כי האישה אסורה לחזור לבעלה ואסורה גם על בן זוגה החדש. בתחילת 2010 הגישו בני הזוג בקשה להתיר את נישואיהם ולהכרה …
לא תנאף – ויקיסקס
https://www.wikisex.co.il/wiki/לא_תנאף
אסורה לבעלה ולבועלה. כאמור, העונש על ניאוף הוא מיתה, אך עונש זה אינו מופעל בימינו. עונש המופעל בימינו הוא הכלל "אסורה לבעלה ולבועלה" - על האישה הנואפת להתגרש מבעלה, ואסור לה להינשא לזה שאתו נאפה.
אסורה על בעלה ובועלה במאה ה-21 - גלובס
https://www.globes.co.il › article
כמובן שמדובר בטעות משפטית קשה מצידה של מרגנית, מכיוון שפנייתה לביה"ד, גילתה בפניו את העובדה שהיא הרתה לבן-זוגה, בעודה נשואה לבעלה.
הרב ברלנד בהקלטה מלפני ארבע שנים: "אנסתי אותה, היא לא ...
https://www.haaretz.co.il/news/law/1.3019424
Jul 26, 2016 · מהאזנה להקלטה עולה כי מדובר בשיחה פרטית שניהל ברלנד, העוסקת בשאלה אם חל על אשה מסוימת דין "אסורה לבעלה ולבועלה", כמי שקיימה יחסי מין מלאים עם גבר זר.
אסורה לבעל ולבועל - הידברות | שאל את הרב - הידברות
https://www.hidabroot.org/question/35269
Feb 24, 2014 · כתוב בתורה הקדושה שאשה נשואה הנואפת, דינה ודין בועלה - מוות. אם כך, מדוע נכתב שהיא אסורה על בעלה ועל בועלה? כלומר אם יש להרוג אותם, מדוע מזכירים בכלל שהיא אסורה לבעלה ולבועלה?
לא תנאף – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/לא_תנאף
לֹא תִנְאָף הוא מצוות לא תעשה על קיום יחסי מין בין אישה נשואה לגבר זר. איסור זה מופיע בעשרת הדיברות, וממוקם בין האיסור על רצח לאיסור על גנבה (שמות, כ', י"ב) (דברים, ה', ט"ז). האיסור מופיע במקומות נוספים בתורה.
אסורה לבעל ולבועל - הידברות | שאל את הרב - הידברות
www.hidabroot.org › question › 35269
Feb 25, 2014 · כתוב בתורה הקדושה שאשה נשואה הנואפת, דינה ודין בועלה - מוות. אם כך, מדוע נכתב שהיא אסורה על בעלה ועל בועלה? כלומר אם יש להרוג אותם, מדוע מזכירים בכלל שהיא אסורה לבעלה ולבועלה?
לא תנאף – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › לא_תנאף
אסורה לבעלה ולבועלה כאמור, העונש על ניאוף הוא מיתה, אך עונש זה אינו מופעל בימינו. עונש המופעל בימינו הוא הכלל "אסורה לבעלה ולבועלה" - על האישה הנואפת ל התגרש מבעלה, ואסור לה ל הינשא לזה שאתו נאפה. גם בהקשר זה נדרשת עדות של שני עדים שראו את מעשה הניאוף, עדות שאותה קשה להשיג.
״אסורה לבעלה ולבועלה״: גרושה לא תוכל להינשא לבן זוגה - פסקדין
www.psakdin.co.il › Document › ״אסורה
Aug 11, 2020 · ב-2011 דחה בית הדין הרבני בקשה של בני זוג להתיר להם להינשא זה לזו. בית הדין קבע אז כי השניים החלו את היחסים ביניהם כשהאישה הייתה נשואה והסירוב נשען על הכלל ההלכתי שלפיו היא אסורה לבעלה ולבועלה. לאחרונה טענו בני הזוג שאחד העדים לנישואיה של האישה היה פסול כך שנישואיה הראשונים היו חסרי תוקף ויש להתיר את נישואיהם אך בית הדין הרבני הגדול דחה את הטענה.
אשת איש שבגדה בבעלה ונישאה לבועל השני - בית הוראה הלכ"ה
https://halacha.co/אשת-איש-שבגדה-בבעלה-ונישאה-לבועל-השני
וכיוצא בזה כתב הרב משאש [17]: "העולה מזה דכיון שהזוג הנ"ל עשו תשובה ורוצים לעמוד על האמת, צריכים להפרד זה מזה בגט כשר, ובזה תתקבל תשובתם, ולא ימשיכו להיות כל ימיהם באיסור, והשי"ת יחוס ויחמול עליהם וידריכם בדרך הנכונה אמן".
אסורה על בעלה ועל בועלה - עו"ד אלינור ליבוביץ
https://www.gerushin.co.il › אסורה-על-...
כל המידע באתר הגדול והמפורט ביותר ברשת,אסורה על בעלה ועל בועלה. ... במידה והדבר יעלה בבית הדין הרבני – תהיה מנועה מלחזור לבעלה ו/או להינשא אם בגדה בבעלה, ...
אשת איש שבגדה בבעלה ונישאה לבועל השני - בית הוראה הלכ"ה
http://halacha.co › אבן העזר
אבל להלכה נקטינן שגם אם בפועל לא נאסרה האשה על בעלה אסורה היא על הבועל ... אה"ע סי' ו סי"א: "אשת ישראל שנאנסה אף על פי שמותרת לבעלה כו'".
כשם שאסורה לבעל כך אסורה לבועל | הרב יאיר וסרטיל | בית המדרש
https://www.yeshiva.org.il › midrash
הבית שמואל (אה"ע יא ס"ק ג) מבין ששני התירוצים חלוקים, ולפי התירוץ השני בגמרא גם באונס היא נאסרת על הבועל למרות שמותרת לבעלה, ומביא שכן סובר הירושלמי (סוטה ה, א) ...
"בעלי רוצה למנוע ממני להתחתן עם החבר שלי" - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › בני דון-יחייא
עכשיו הוא בקטע של נקמה: הוא מבקש לאסור על אשתו להתחתן עם המאהב שלה, כי היא "אסורה לבעלה ולבועלה". עו"ד בני דון-יחייא מסביר פשר המנטרה הזאת.
בעולמם של חרדים: הרב דוד לאו התיר בוגדת לבועלה והרב יצחק יוסף ...
bshch.blogspot.com › 2014 › 03
הרב דוד לאו התיר בוגדת לבועלה והרב יצחק יוסף זועם טוען כי היא אסורה לבעלה ולבועלה ציוה לא ...
בעולמם של חרדים: הרב דוד לאו התיר בוגדת לבועלה והרב יצחק ...
https://bshch.blogspot.com/2014/03/blog-post_3680.html
Oct 15, 2021 · הרב דוד לאו התיר בוגדת לבועלה והרב יצחק יוסף זועם טוען כי היא אסורה לבעלה ולבועלה ציוה לא להתייחס לפסק של הרב לאו ... אמר לפני דיינים שהיו שם …
לא תנאף - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › לא_...
עונש המופעל בימינו הוא הכלל "אסורה לבעלה ולבועלה" - על האישה הנואפת להתגרש ... יופעל הכלל "אסורה לבעלה ולבועלה", ואם בסופו של דבר תתגרש, הרי תהיה אסורה לאדם ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - ניאוף, עריות
daat.ac.il › encyclopedia › value
אסורה לבעלה ולבועלה על אף ההתייחסות השלילית והמחמירה למעשה הניאוף, ניתן למצוא בספרות חז"ל מגמות שתכליתן להקל מעט מהתוצאות המשפטיות החמורות הנובעות הימנו. במישור הפסיכולוגי, ראו במעשה הניאוף "כֵשֶל" שנגרם בגלל "רוח שטות" בלא כוונה, כמאמר חז"ל: "אין המנאפין נואפין עד שתיכנס בהן רוח שטות 8, דכתיב 'כי תשטה9' (במדבר ה, יב).