חיפשת:

אין למדין מקודם מתן תורה

מיקרופדיה תלמודית:אין למדין מקדם מתן תורה – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
ראשונים ביארו שהמילים "ולמידין דבר קודם למתן תורה" נאמרו בתמיהה, לדחות הלימוד מהאבלות על יעקב, לפי שאין למדין מקודם מתן תורה (תוספות מועד קטן כ א ד"ה מה; שיטה לתלמיד רבי יחיאל מפריש שם; מדרש ...
אין למדין מקודם מתן תורה - פורום לתורה
https://tora-forum.co.il › viewtopic
ידוע שישנו כלל הלכתי, לפיו אין למדין מקודם מתן תורה, והיינו שאין לנו ללמוד הלכות מדינים שנזכרו שננהגו או אפילו הצטוו בהם קודם מתן תורה [אא"כ ...
עלון שבות 24 - שנה ד גיליון ב - אבות ומצוות / יואל עמיטל
www.etzion.gush.net/shvut//024d2/d_2avot.html
בדבר זה מסתבר חילוקו של "מראה הפנים" בירושלמי שם (פ"א, הלכה ז') שגזירת הכתוב ודאי לא שייך ללמוד מקודם מתן תורה, משום שניתנה תורה ונתחדשה הלכה, ואין גזירת הכתוב הזאת לאחר מתן תורה. אבל בדברים שתלויים בטעם וסברא, אפשר ללמוד מקודם למתן תורה, כגון את הדין שנשא אשה עשר שנים ולא ילדה ...
שיחה:אין למדין מקודם מתן תורה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › שיחה:אין_למדין
ג. בנוסף, המילים "אין למדין קודם מתן תורה" מופיעות בצורתן הקרובה ביותר בירושלמי מו"ק שהבאתי ("ולמידין דבר קודם למתן תורה?!") ולכן יש להביאו כמקור עיקרי לכלל זה.
» פרשת ראה – עיר הנידחת תשובה מועילהחב"ד - אור אין סוף
https://abc770.org/article_node_5447
לכן אפשר ללמוד את ההלכה ״נכסי צדיקים נשרפין בתוך שללה״ מממונו של לוט, כי אין לומדים מממונו של לוט את ההלכה, שנכסי צדיקים נשרפין, אלא ממקרה לוט לומדים שנכסי הצדיקים שבתוך עיר הנדחת הם חלק מהעיר, שלא כנשיהם וטפם של הצדיקים שאינם נכללים בתוך ״יושבי העיר״, וכיון שהמסקנה הנלמדת ...
אין למדין מקודם מתן תורה - יוניונפדיה
https://he.unionpedia.org › אין_למדין_...
אין למדין מקודם מתן תורה הוא כלל במתודולוגיה התלמודית ולפיו אין להביא ראיה או להסיק מסקנה הלכתית או דינית מהמסופר במקרא על שאירע לפני נתינת התורה. 21 יחסים.
מיקרופדיה תלמודית:אין למדין מקדם מתן תורה – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
מצינו בהרבה מקומות שלמדו דינים מקודם מתן תורה, כמו: זריזין מקדימין למצוות, שנאמר (בראשית כב ג): ...
חידושים ומקורים מהר"ץ חיות על משנה תורה, הלכות אבל א
https://www.sefaria.org.il › ... › פרק א׳
אבל שאר השבעה ימים אינו דין תורה אע"פ שנאמר בתורה ויעש לאביו אבל שבעת ימים ... אכן שם בירושלמי נאמר הלשון אין למדין דבר מקודם מתן תורה, אבל הלשון ניתנה תורה ...
אין למדין מקודם מתן תורה – האנציקלופדיה היהודית
jewiki.org.il › w › אין_למדין_מקודם
אין למדין מקודם מתן תורה הוא כלל במתודולוגיה התלמודית ולפיו אין להביא ראיה או להסיק מסקנה הלכתית או דינית מהמסופר במקרא על שאירע לפני נתינת התורה.
"אין למדים מקודם מתן תורה" - אבלות שבעה - אין מערבין שמחה ...
https://www.hiluka.co.il/שאלות/אין-למדים-מקודם-מתן-תורה...
לבין: הלכות ודינים מפורשים דילפינן מקודם מתן תורה, כדוגמת הדינים של "אין מערבין שמחה בשמחה", "זריזין מקדימין למצוות", "נותנים לבתולה י"ב חודש", "נשא אשה עשר שנים ולא ילדה יוציא ויתן כתובה" >>> לשאלה זו התקבלו עד עתה 9 תשובות מחברי ורבני בית המדרש "חילוקא" היכנסו על מנת לצפות ולהגיב ...
אין למדין מקודם מתן תורה – האנציקלופדיה היהודית
https://jewiki.org.il/w/אין_למדין_מקודם_מתן_תורה
אין למדין מקודם מתן תורה הוא כלל במתודולוגיה התלמודית ולפיו אין להביא ראיה או להסיק מסקנה הלכתית או דינית מהמסופר במקרא על שאירע לפני נתינת התורה.
ערך/אין למדין מקודם מתן תורה – אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il/mediawiki/wiki/ערך/אין_למדין_מקודם...
מתי למדין מקודם מתן תורה . הבית האוצר (כלל א אות ד) כתב שאם ננקוט שציווי ה' לאבות או לישראל בפסח מצרים חשיב התחלת מתן תורה, אם כן שפיר יש ללמוד מאז את דיני התורה ולא חשיב לימוד מקודם מתן תורה. ועל ...
ערך/אין למדין מקודם מתן תורה - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wiki
לענין שואלין ודורשין קודם הפסח, כתב הפנ"י בדעת רבנן שלא דרשו קראי דרשב"ג שם כיון דאין למדים מקודם מתן תורה, ואם כן לרשב"ג מצינו שלמדים.
אין למדין מקודם מתן תורה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אין_למדין_מקודם_מתן_תורה
אין למדין מקודם מתן תורה הוא כלל במתודולוגיה התלמודית ולפיו אין להביא ראיה או להסיק מסקנה הלכתית או דינית מהמסופר במקרא על שאירע לפני נתינת התורה.
ערך/אין למדין מקודם מתן תורה – אוצר הספרים היהודי השיתופי
wiki.jewishbooks.org.il › mediawiki › wiki
מתי למדין מקודם מתן תורה הבית האוצר ( כלל א אות ד ) כתב שאם ננקוט שציווי ה' לאבות או לישראל בפסח מצרים חשיב התחלת מתן תורה, אם כן שפיר יש ללמוד מאז את דיני התורה ולא חשיב לימוד מקודם מתן תורה.
שיחה:אין למדין מקודם מתן תורה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/שיחה:אין_למדין_מקודם_מתן_תורה
ג. בנוסף, המילים "אין למדין קודם מתן תורה" מופיעות בצורתן הקרובה ביותר בירושלמי מו"ק שהבאתי ("ולמידין דבר קודם למתן תורה?!") ולכן יש להביאו כמקור עיקרי לכלל זה.
עלון שבות 24 - שנה ד גיליון ב - אבות ומצוות / יואל עמיטל
www.etzion.gush.net › shvut › 024d2
בדבר זה מסתבר חילוקו של "מראה הפנים" בירושלמי שם (פ"א, הלכה ז') שגזירת הכתוב ודאי לא שייך ללמוד מקודם מתן תורה, משום שניתנה תורה ונתחדשה הלכה, ואין גזירת הכתוב הזאת לאחר מתן תורה. אבל בדברים שתלויים בטעם וסברא, אפשר ללמוד מקודם למתן תורה, כגון את הדין שנשא אשה עשר שנים ולא ילדה ...
אחת היא לי אם קיבל זה ממני או מזולתי - פורום אוצר החכמה
forum.otzar.org/viewtopic.php?t=37258
האם לדעתו אין האדם צריך לרדוף להיות עושה המצווה בעצמו? האם זה מתאים גם על לימוד תורה לאחרים, החזרה בתשובה, וכד'? האם אין מקום להצטער ביום שהחמה יצאה מנרתיקה על כך שאין אורחים?
מיקרופדיה תלמודית:אין למדין מקדם מתן תורה – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/מיקרופדיה_תלמודית:אין...
מיקרופדיה תלמודית:אין למדין מקדם מתן תורה. ... ויש שפירשו שהראשונים הללו אינם מודים לכלל שאין למדים מקודם מתן תורה, לפי שהם מבארים שהמילים "ולמידין דבר קודם למתן תורה" נאמרו בניחותא, והם באו ...
מעמד הר סיני – ויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/מתן_תורה
משה על הר סיני. ציור מאת ז'אן-לאון ז'רום, סוף המאה ה-19. בהמשך ל יציאת מצרים, בדרכם לארץ ישראל, חנו בני ישראל כנגד הר סיני בחודש השלישי לצאתם. אז מסופר במקרא על דיבור נוסף של ה' אל משה: "וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו ה' מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב ...
אין למדין מקודם מתן תורה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אין_למדין
מקור. מקור הכלל בדברי התלמוד הירושלמי שביאר מדוע אין ללמוד את הדין של שבעת ימי אבלות מ יוסף עליו נאמר: "ויעש לאביו (יעקב) אבל שבעת ימים", משום שאין למדין דבר קודם למתן תורה.
אין למדין מקודם מתן תורה Info. About. What's This?
https://he.what-a.info › אין-למדין-מקודם...
אין למדין מקודם מתן תורה. מקור הכלל בדברי התלמוד הירושלמי שביאר מדוע אין ללמוד את הדין של שבעת ימי אבלות מיוסף עליו נאמר: "ויעש לאביו יעקב אבל שבעת ימים", ...
שיחת יום ב' פ' ויצא, ב' כסלו, ה'תשי"ד - Chabad.org
https://www.chabad.org › aid › -.htm
ואם כן, כיצד למדים מפסוק זה עצמו ההלכה ש"אין מערבין שמחה בשמחה", שלדעת התוספות15 ה"ז דרשה גמורה ומדאורייתא? ג. והתירוץ לזה, שהכלל שאין למדין מקודם מתן תורה ...
"אין למדים מקודם מתן תורה" - אבלות שבעה - אין מערבין שמחה ...
www.hiluka.co.il › שאלות › אין-למדים
לבין: הלכות ודינים מפורשים דילפינן מקודם מתן תורה, כדוגמת הדינים של "אין מערבין שמחה בשמחה", "זריזין מקדימין למצוות", "נותנים לבתולה י"ב חודש", "נשא אשה עשר שנים ולא ילדה יוציא ויתן כתובה" >>> לשאלה זו התקבלו עד עתה 9 תשובות מחברי ורבני בית המדרש "חילוקא" היכנסו על מנת לצפות ולהגיב ...
מה זה אין למדין מקודם מתן תורה - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › אין_למדין_מקודם_מ...
אין למדין מקודם מתן תורה הוא כלל במתודולוגיה התלמודית ולפיו אין להביא ראיה או להסיק מסקנה הלכתית או דינית מהמסופר במקרא על שאירע לפני נתינת התורה.