"אחרי רבים להטות"
https://daat.ac.il/he-il/mishpat_ivri/maamraim/...אחרי רבים להטות. שמות, פרק כג, פסוק ב. לֹא תהיה אחרי רַבים לְרָעות ולא תענה על רִב לנטות אחרי רבים להטות. משנה, מסכת סנהדרין, פרק ג, משנה ו (בבלי, דף כט עמוד א)
hashkafah philosophy - What does it mean "נצחוני בני ...
https://judaism.stackexchange.com/questions/108606...If "לא בשמים היא" and "אחרי רבים להטות" were established Heavenly Halachot why would G-d smile and state "My Stack Exchange Network Stack Exchange network consists of 178 Q&A communities including Stack Overflow , the largest, most trusted online community for developers to learn, share their knowledge, and build their ...
משפטים: "אחרי רבים להטות" - מכון הדר
https://mechonhadar.org.il › משפטים-א...כתגובה, מובאים דבריו של ר' ירמיה: “אמר רבי ירמיה: שכבר נתנה תורה מהר סיני, אין אנו משגיחין בבת קול, שכבר כתבת בהר סיני בתורה: 'אחרי רבים להטות'”.
"אחרי רבים להטות": מקרא או מדרש? דוגמה לתהליך התהוות פרשנות ...
https://orot.ac.il › אחרי-רבים-להטות-מקר...הביטוי ההלכתי הידוע "אחרי רבים להטות"[1] משמש בדברי חז"ל לדורותיהם[2] כניסוח עיקרון הלכתי הקובע דרך הכרעה פסיקתית בעת חילוקי דעות בין הדיינים שבבית הדין ...
אחרי רבים להטת - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › אחר...אם כל חבריך יקפצו מגשר, אני מקווה שגם אתה "לא תהיה אחרי רבים להטות". מקורעריכה. ”"אַל-תָּשֶׁת יָדְךָ עִם-רָשָׁע, לִהְיֹת עֵד חָמָס. לֹא ...
רוב (הלכה) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/רוב_(הלכה)מדברי הפסוק "אחרי רבים להטות" למדו חז"ל את העקרון הכללי של רוב בהלכה, שמהווה מקור להיזדקקות לרוב בהכרעת ספקות מסוגים שונים - לא רק בהכרעה בין דיינים. הכרעה על פי רוב הדיינים היא איפוא היישום ...
Rov - Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki › RovIt is based on the passage in Exodus 23;2: "after the majority to wrest" (אחרי רבים להטות), which in Rabbinic interpretation means, that you shall accept ...
אחרי רבים להטות – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpאַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת היא אחת מתרי"ג המצוות, ... יחד עם זאת, קובע הפרשן רבי אברהם אבן עזרא כי יש חובה להטות אחרי הרוב, ".
אחרי רבים להטות – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › indexלפי פסוק זה, יש להטות את הדין אחרי דעת הרוב, אך לא במצב שמדובר בהכרעה "לרעות". לפיכך, אם אתה רואה כי דעת הרוב מביאה לידי החלטה רעה, אל תגרר להסכים לה. יחד עם זאת, מסוף הפסוק ניתן להבין שיש מצבים ...
פרשת משפטים – לא להיות אחרי רבים לרעות | אור נקי
https://www.ornaki.org/dvartora/parasha/פרשת-משפטים/פרשת-משפטים...התורה מביאה לנו דרך חיים ואומרת “אחרי רבים להטות”, כלומר הרוב הוא זה שקובע. את החלק הזה כולם מכירים, אבל ישנו חלק נוסף ובלתי נפרד שמוסיף את הכלל החשוב “לא תהיה אחרי רבים לרעות”, משום שהרוב קובע רק בתנאי שזה לא לרעה, אך ...
אחרי רבים להטות | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il › שאל-את-הרבשאלה. בס"ד. שאלתי היא בעניין הקביעה של חז"ל כי אחרי רבים להטות. זאת הם לומדים מן הפסוק "לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים לְרָעֹת ...
הפרכת טענה 4: אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת (שמות כ"ג 2) - מיתוס ...
oral.law › אחרי-רביםApr 26, 2020 · אמר לו: 'אחרי רבים להטות', רבו המזכין – זכו; רבו המחייבין – חייבו, כדי שתהא התורה נדרשת מ"ט פנים טמא ומ"ט פנים טהור. אלא שבשמות כ"ג 2 נאמר מפורשות שאין להטות – לסטות – אחרי רבים.
"אחרי רבים להטות": מקרא או מדרש? דוגמה לתהליך התהוות פרשנות ...
orot.ac.il › אחרי-רבים-להטות-מקראהצירוף המקראי "אחרי רבים להטות", משמש דוגמה (נוספת[36]) להצעת מדרש באמצעות צירוף מילים בניגוד לתחביר וללא כל תוספת הסבר. בכך, וזהו ייחודו, הצירוף "אחרי רבים להטות", שהוא ציטוט מכיל: הן מקור, הן ...
הפרכת טענה 4: אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת (שמות כ"ג 2 ...
https://oral.law/אחרי-רביםApr 26, 2020 · אמר לו: 'אחרי רבים להטות', רבו המזכין – זכו; רבו המחייבין – חייבו, כדי שתהא התורה נדרשת מ"ט פנים טמא ומ"ט פנים טהור. אלא שבשמות כ"ג 2 נאמר מפורשות שאין להטות – לסטות – אחרי רבים.
"אחרי רבים להטות": מקרא או מדרש? דוגמה לתהליך התהוות ...
https://orot.ac.il/אחרי-רבים-להטות-מקרא-או-מדרש-דוגמה...הצירוף המקראי "אחרי רבים להטות", משמש דוגמה (נוספת[36]) להצעת מדרש באמצעות צירוף מילים בניגוד לתחביר וללא כל תוספת הסבר. בכך, וזהו ייחודו, הצירוף "אחרי רבים להטות", שהוא ציטוט מכיל: הן מקור, הן ...
אחרי רבים להטות | שאל את הרב - כיפה
www.kipa.co.il › שאל-את-הרב › אחרישאלה. בס"ד שאלתי היא בעניין הקביעה של חז"ל כי אחרי רבים להטות. זאת הם לומדים מן הפסוק "לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא-תַעֲנֶה עַל-רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת:"(שמות פרק כג פסוק ב).
"אחרי רבים להטות"
daat.ac.il › he-il › mishpat_ivriאחרי רבים להטות. שמות, פרק כג, פסוק ב. לֹא תהיה אחרי רַבים לְרָעות ולא תענה על רִב לנטות אחרי רבים להטות. משנה, מסכת סנהדרין, פרק ג, משנה ו (בבלי, דף כט עמוד א)
"לא תהיה אחרי רבים לרעות"+הפטרה - פרשת משפטים - גיליונות נחמה ...
https://www.nechama.org.il › guidanceוְלֹא תַעֲנֶה עַל רִב (על רַב) לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים ... ולא תענה על דברי ריב לנטות אחרי רבים להטות משפט, ואפילו כשהם מזכים אדם ופוטרים ...
קטגוריה:שמות כג ב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › קטג..."אחרי רבים להטות" - ויש רבים שאתה נוטה אחריהם ואימתי בזמן שהן שנים המכריעין במחייבין יותר מן המזכין וממשמע שנאמר לא תהיה אחרי רבים לרעות שומע ...
אחרי רבים להטות | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › ...ומנין להביא עוד שלשה? ממשמע שנאמר: "לא תהיה אחרי רבים לרעות" (שמות כג) שומע אני שאהיה עמהם לטובה. אם כן למה נאמר: "אחרי רבים להטות"? (שם) – לא ...
אחרי רבים להטות? - המכון הישראלי לדמוקרטיה
www.idi.org.il › books › 4975אחרי רבים להטות? עמדות רבנים בישראל כלפי הדמוקרטיה מחקר מדיניות 67. מאת: יאיר שלג; שנה: 2006; כריכה: רכה; מספר עמודים: 108 עמ’ מרכז: התוכנית לדת ומדינה; מחיר: 45 ₪
אחרי רבים להטות – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/אחרי_רבים_להטותאחרים פרשו את הפסוק לעיל בצורה שונה. לפי טעמי המקרא המילה להטות מבודדת מכל האמור לפניה וכך נכתב בפסוק :"וְלֹא-תַעֲנֶה עַל-רִב - לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת". לפי הסבר זה הפירוש לעיל אינו קיים, הנטיה לא עוסקת בהכרעת הדיינים, אלה בהבעת דעה. רש"י סבור ,לפי פשוטו של מק…
"אחרי רבים להטות"
https://daat.ac.il › sadnaot › sadna1אחרי רבים להטות רוב חכמה נגד רוב מניין רוב בהכרעות ציבוריות הגבלות על כוח הרוב רוב בחוות דעת מקצועית רובו מתוך כולו רוב מפוצל. "אחרי רבים להטות".
מ"ג שמות כג ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מ"ג_שמות_כג_בעריכה. " לא תהיה אחרי רבים לרעות " - (סנהדרין ב) יש במקרא זה מדרשי חכמי ישראל, אבל אין לשון המקרא מיושב בהן על אופניו. מכאן דרשו שאין מטין לחובה בהכרעת דיין אחד, וסוף המקרא דרשו "אחרי רבים להטות" שאם יש שנים במחייבין יותר על המזכין הטה הדין על פיהם לחובה ובדיני נפשות הכתוב מדבר ...
אחרי רבים להטות | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il/שאל-את-הרב/אחרי-רבים-להטותApr 07, 2011 · שאלה. בס"ד שאלתי היא בעניין הקביעה של חז"ל כי אחרי רבים להטות. זאת הם לומדים מן הפסוק "לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא-תַעֲנֶה עַל-רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת:"(שמות פרק כג פסוק ב).