אבן עזרא על שמות כ – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › אבן_עזרא_עלעריכה. ( שמות כ ז ): " זכור טעם לקדשו " - הוא הכתוב ( שמות כ ח ): " ששת ימים תעבוד ". וככה פירוש ( שמות כ י ): " ויקדשהו ", שהשם שבת בו מכל מלאכתו. וטעם להיות דבק עם " ברך ה' ", כאשר הוא כתוב בפרשת ( בראשית ב ג ): " ויכלו ", כי השם קידש זה היום וזימנו לקבל הנפשות תוספת חכמה יותר מכל הימים, על כן ...
אבן עזרא/שמות - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wikiפירוש אבן עזרא לספר שמות. פרשת שמות: פרק א ♢ פרק ב ♢ פרק ג ♢ פרק ד ♢ פרק ה ♢ פרק ו (א). פרשת וארא: פרק ו (ב-ל) פרק ז ♢ פרק ח ♢ פרק ט.
אבן עזרא על שמות - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › אבן...חזור לדף ראשי >אבן עזרא על שמות. פרקי שמות. א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ ...
אבן עזרא על שמות לד – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › אבן_עזרא_על}}אבן עזרא|ארוך=ויצום -אלה התנאים הנזכרים. |קצר=(לב) " ויצום את כל אשר דבר ה' " - הם התנאים מן הנני גורש מפניך (יא), כי יתכן שלא אמר להם הפרשה הכתובה באלה המשפטים, בעבור התעסקו בדבר העגל:}}
אבן עזרא על שמות ט – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › אבן_עזרא_עלט, ל. ואתה - אמר רבינו שלמה: כי טרם תיראון כמו לא תיראון. וכמוהו: טרם ישכבו. וזו המלה איננה נמצאת כאשר חשב, כי לעולם יבא אחריה הענין. כי אחר טרם ישכבו, כתוב: ואנשי העיר אנשי סדום נסבו על הבית. והטעם ...
שמות ג - אבן עזרא / ר' אברהם אבן עזרא - תנ"ך על הפרק
https://תנך.co.il › אבן עזראפירוש על הפרק · הר האלהים חרבה. ככה כתב משה. · וירא. יש מפרשים בלבת אש בלהבת אש והנכון בעיני כי פירושו בלב האש כי כן מצאנו מה אמולה לבתך. · ויאמר משה אסורה נא.
פירוש האבן עזרא - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › פירו...פירוש האבן עזרא הוא פירוש לתנ"ך שנכתב על ידי רבי אברהם אבן עזרא במהלך המאה ה-12 ... אחד הפירושים ארוך יותר יחסית לכמות הפירוש, וממנו שרדו רק ספר שמות וחלקו ...
אבן עזרא על שמות לד – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/אבן_עזרא_על_שמות_לד}}אבן עזרא|ארוך=ויצום -אלה התנאים הנזכרים. |קצר=(לב) " ויצום את כל אשר דבר ה' " - הם התנאים מן הנני גורש מפניך (יא), כי יתכן שלא אמר להם הפרשה הכתובה באלה המשפטים, בעבור התעסקו בדבר העגל:}}
אבן עזרא על שמות – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › אבן_עזרא_על_שמותחזור ל דף ראשי >אבן עזרא על שמות פרקי שמות א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ
אבן עזרא על שמות – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/אבן_עזרא_על_שמותחזור ל דף ראשי >אבן עזרא על שמות פרקי שמות א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ
Ibn Ezra on Exodus | Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Ibn Ezra › TorahIbn Ezra's commentary on the Tanakh reflects his knowledge as a Hebrew grammarian and philologist. His commentary is terse and aims to discover the pshat, ...
פירוש אבן עזרא לספר שמות עם משנה לעזרא - HebrewBooks
https://www.hebrewbooks.org › ...תוכן, מס' כרטיס 14463 מדור ומדף: ב-פ פירוש אבן עזרא, אברהם ב"ר מאיר על ספר שמות (הנודע בשם:) פירוש הקצר עם מבוא לקורות פירושי ראב"ע לתורה והערות תקנת עזרא ...
אבן עזרא על שמות כ – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/אבן_עזרא_על_שמות_כעריכה. ( שמות כ ז ): " זכור טעם לקדשו " - הוא הכתוב ( שמות כ ח ): " ששת ימים תעבוד ". וככה פירוש ( שמות כ י ): " ויקדשהו ", שהשם שבת בו מכל מלאכתו. וטעם להיות דבק עם " ברך ה' ", כאשר הוא כתוב בפרשת ( בראשית ב ג ): " ויכלו ", כי השם קידש זה היום וזימנו לקבל הנפשות תוספת חכמה יותר מכל הימים, על כן ...
אבן עזרא
https://daat.ac.il › parshanut › ezraאבן עזרא לספר שמות ... שמות פרק טז · שמות פרק יז · שמות פרק יח · שמות פרק יט · שמות פרק כ · שמות פרק כא · שמות פרק כב · שמות פרק כג · שמות פרק כד
אבן עזרא על שמות א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › אבן_עזרא_עלהנה עם — מלת עַם איננה סמוכה; רק בני ישראל פירוש ותוספת ביאור, כמו: "אהיה אשר אהיה" (שמות ג, יד); "אשר התהלכו אבותי לפניו – אברהם ויצחק" (בראשית מח, טו).
שמות - אבן עזרא
www.toratemetfreeware.com/online/f_01614.htmlשמות פרק-א {א} ואלה.טעם הוי''ו בעבור שהזכיר בסוף הספר הראשון כי ראה יוסף לבניו בני שלשים הזכיר כי אחיו ברדתם היו מעטים ופרו ורבו ומלת אלה גם בחסרון הה''א שוה לזכרים.
אבן עזרא על שמות א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/אבן_עזרא_על_שמות_אהנה עם — מלת עַם איננה סמוכה; רק בני ישראל פירוש ותוספת ביאור, כמו: "אהיה אשר אהיה" (שמות ג, יד); "אשר התהלכו אבותי לפניו – אברהם ויצחק" (בראשית מח, טו).
שמות - אבן עזרא - תורת אמת
http://www.toratemetfreeware.com › ...שמות - אבן עזרא. פרשת שמות פרשת וארא פרשת בא פרשת בשלח פרשת יתרו פרשת משפטים פרשת תרומה פרשת תצוה ... על כן היו השמות נכבדים שהם שמות העצם מאלה האותיות.
שמות - אבן עזרא
www.toratemetfreeware.com › online › f_01614שמות פרק-א {א} ואלה.טעם הוי''ו בעבור שהזכיר בסוף הספר הראשון כי ראה יוסף לבניו בני שלשים הזכיר כי אחיו ברדתם היו מעטים ופרו ורבו ומלת אלה גם בחסרון הה''א שוה לזכרים.
Ibn Ezra Second Commentary Shemot 3 – אבן עזרא פירוש שני ...
https://mg.alhatorah.org › Dual › Shemot(כא) ונתתי – גם היה דבר פלא, שמצריים היו מפייסין את ישראל שישאלו מהם, וזה טעם: וישאילום (שמות י״ב:ל״ו). וזה הפך משפט אנשי העולם. ודע כי מ״ם ריקם – נוסף, והמלה ...